Berenar al pati
Arriba el bon temps i s'haprofita per gaudir dels patis interiors. Una bona manera és berenar a fora. I hi ha dies en què podem coincidir més d’una biaula.
Una manera més de disfrutar del bon temps, les flors que ens envolten i la companyia de tots plegats.
- Detalls
- Categoria: aules
Obsequi del centre Quvitec
Avui la Mercè, terapeuta ocupacional del Centre d'Ajudes Dinàmiques Quvitec, ha vingut a l'escola i ens ha obsequiat amb un parell de coixins de posicionament infantil antiescares que de ben segur que les nostres fisioterapeutes en trobaran un bon ús.
Moltes gràcies Quvitec per aquest obsequi!!!
- Detalls
- Categoria: notícies
Treballem les enquestes
Aquest curs el Grup Flexible de Llenguatge, compost per alumnat de Bombers i Artistes, han fet enquestes.
La més recent ha estat una sobre el dia Internacional de la Dansa:
TRAPELLES, COMPANYIA DE TEATRE - DIA INTERNACIONAL
També us volem fer 5 cèntims de com ho fem i amb quins objectius:
Quin procés seguim?
- Primerament plantegem el tema a l’alumnat i segons la seva resposta d’interès o no, tirem endavant o bé modifiquem el tema (és important tenir present que sigui el tema que sigui, nosaltres podem continuar treballant els mateixos objectius que tenim programats)
- Després plantegem les preguntes i les mirem a l’aula (les llegim per entendre què preguntarem)
- Anem a fer l’enquesta: internament es posen d’acord de qui comença i amb l’step ens presentem, enunciem què volem, preguntem i esperem resposta. La resposta l’anem anotant fent pals en un document que portem i anem observant què ens responen. Agraïm la col·laboració i marxem.
- Un cop ja hem acabat de fer l’enquesta, hem de fer el buidatge: rellegim cada possible resposta i comptem quants pals tenim en cada opció.
- Amb el buidatge fet, amb el suport dels plafons i/o comunicadors, entre tots anem fent una petita notícia informant dels resultats i entre tots treiem una petita conclusió.
Així doncs una pila de coses:
- Comunicació i Llenguatge:
- Torns de diàleg
- Ús de l’step
- Potenciem l’ús del llenguatge oral
- Potenciem l’ús del SAC de cada alumne
- Fem èmfasi en determinat vocabulari (segons el tema i què preguntem)
- Treballem les funcions del llenguatge
- …
- Habilitats Cognitives:
- Atenció sostinguda i dividida
- Memòria a curt i mig plaç
- Planificació
- Fer inferències i hipòtesis (què ens diran?...)
- Llenguatge matemàtic
- Conceptes com: més, menys, molts, caps,...
- Numeració: comptatge
- relació grafia - número
- a nivell quantitatiu depèn de les quantitats que surten.
- Comparació
- Planteig i resolució d’un problema
- …
- Desenvolupament personal i relacions:
- l’espera
- arribar a acords
- controlar les emocions
- com ens movem pels passadissos
- expressions socials
- …
Així doncs, fer enquestes i la posterior notícia és una manera més de treballar de forma global i cooperativa, partint d’un interès i una situació d’aprenentatge, acostant a l’alumnat a un aprenentatge significatiu, motivacional i funcional
- Detalls
- Categoria: aules
Ens venen a explicar un conte
El passat dilluns 22 d'abril, la Marta Corral i la Nayat Kaid han vingut a l'escola a explicar i representar el conte "Què hi portes a la bossa?" de creació pròpia.
Tot l'alumnat de l'escola reunits a la sala gran de l'escola van poder gaudir d'aquest regal per part de la Marta i de la Nayat.
Moltes gràcies a les dues pel vostre temps i dedicació.
- Detalls
- Categoria: Projectes i Iniciatives
Mercat solidari a Santa Maria de Palautordera
El proper dissabte 18 de maig a Santa Maria de Palautordera hi haurà un mercat solidari molt gran amb tot d'articles de segona mà organitzat per l'associació Palau Solidari.
Enguany, la recaptació aconseguida anirà per l'AFA de l'escola la qual destinarà els diners a col·laborar econòmicament en el finançament del casal d'estiu que es fa a l'escola organitzat per l'Esplai Rabadà.
- Detalls
- Categoria: AMPA
Mostra: Molt més que llegir. Edició 2024
Avui, alumnat de l'escola ha anat al centre de la ciutat de Mataró per participar de la Mostra: "Molt més que llegir" organitzat pel CRP i una comissió de treball entre escoles.
A la mostra, alumnes de totes les edats han presentat poemes i contes llegits i explicats de maneres diferents.
Des de l'Arboç s'ha presentat una versió del poema: "Bombolles" de Joana Raspall. Aquest poema es va estar treballant de manera transversal totes les aules a la setmana que vam celebrar els Jocs Florals d'enguany.
per poder-lo presentar a la Mostra, s'ha treballat i assajat molt.
Aquí teniu l'enllaç a un vídeo resum on podeu veure com ha estat la preparació. https://www.youtube.com/watch?v=ivOkidyTZyg
Aquest és l'enllaç a la notícia publicada a la pàgina web de l a Fundació.
- Detalls
- Categoria: Projectes i Iniciatives
Jocs Florals. IX edició
Celebració de la IX edició dels Jocs Florals a l'Arboç. Enguany el poema escollit ha estat "Bombolles" de la Joana Raspall.
CLICA AQUÍ PER VEURE EL VÍDEO RESUM DE L'EDICIÓ
- Detalls
- Categoria: Projectes i Iniciatives