Un curs més, la tardor passa per les nostres vides i hem de conviure amb la metereologia, fruits, festes i tradicions que la caracteritzen.

Recuperem vocabulari i conceptes ja treballats, posant en marxa la memòria a llarg termini i n’introduïm de nous; són conceptes no desconeguts però potser no treballats i/o explicitats amb simbologia.

Treballem la percepció i discriminació i potenciem la integració sensorial, a través de les propostes d’experimentació amb la carbassa, les castanyes, el raïm, els caquis, els glans, les fulles seques, les pinyes, les branques, etc.

En les activitats d’experimentació mirem els objectes del dret i del revés, tocant-los, olorant-los, etc. Volem treballar la invariància i conservació de l’objecte.

I, com no, l’atenció sostinguda (valorant-la tant quan són agents actius, com quan ho són els seus companys).

Potenciem aquests conceptes tant en les activitats d’experimentació com en d’altres: les de manipulació, en algunes cançons, a nivell informàtic, etc. Això ens porta a veure el mateix símbol en contextos comunicatius i relacionals diferents, tant a l’aula com fora d’ella (festes, sala multisensorial, passadís, etc).

Hem intentat anar creant documentació gràfica de les sessions, quan ha estat possible, i n’hem fet muntatges. Aquests els podeu trobar en el següent enllaç de l’AmidaTARDOR EXPLORADORS 19-20

A l’aula els hem visionat amb l’Amida potenciant la memòria, l’autonomia i l’autoestima dels alumnes, al mateix temps que els torns.

El passat 6 de juny, l'aula d'Inventors i laula de Jardiners se'n van anar al port de Mataró a fer una visita al vaixell Sant Ramon. Un cop allà, van estar amb el capità del Vaixell; van poder pujar-hi, veure i experimentar amb tot d' elements propis dels vaixellscom també van poder tocar peixos del mar.

Clica aquí per veure un resum de la sortida

El passat 16 de maig, les aules de Bombers i Artistes van passar el matí al Taller La Closka. Allà en Sergio els va estar mostrant tot de figures de gegants, nans i altres de grans i de petites fetes amb paper-cartró.

CLICA AQUÍ PER VEURE EL RESUM

El passat 22 de maig les aules de Pintors, Exploradors i Músics vam anar d’excursió a Can Parcala. També va venir la Clàudia del Pere Parera. A les classes havíem estat treballant conceptes de la Primavera a través del conte de “L’abella”.

En Txema i la Laura ens van ensenyar moltes coses sobre les abelles i vam poder sentir a nivell sensorial (el so que fan, veure-les en un rusc, tocar una bresca, olorar la mel i la crema per massatges, tocar la cera, tastar la mel,...)

Després vam explicar el conte musicat de “L’abella”, vam fer-ho amb titelles i l’Anna Losantos va acompanyar les cançons amb la seva guitarra i veu.

Abans de dinar vam fer un passeig per les plantes aromàtiques i vam collir: espígol, romaní i farigola.

Vam dinar i descansar a l’ombreta i just abans de marxar en Txema ens va cantar una cançó. Quin regal!

Ens ho vam passar molt bé!!!

Ara a les aules seguim fent treballs sensorials relacionats amb el conte de l’Abella.

Clica aquí per veure com ens ho vam passar

Aquest curs, l'aula de Firaires s'ha presentat al Concurs Fruitasongs d'Afrucat.

Els alumnes de l'aula juntament amb la musicoterapeuta Anna Losantos, han pensat i ajudat a elaborar i interpretar una cançó sobre les fruites.

Vídeo:

Cançó:

ENS AGRADA LA FRUITA

Venim de Venezuela – PATILLA*-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán - کبوتر -

venim de molts llocs.

Venim de Venezuela – PATILLA-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán – کبوتر –

venim de molts llocs.

ens agrada la fruita.

*Patilla, بطيخ, کبوتر : es igual que sindria a Venezuela, a Marroc i a Pakistán.