Articles
Treballem les enquestes
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 9
Aquest curs el Grup Flexible de Llenguatge, compost per alumnat de Bombers i Artistes, han fet enquestes.
La més recent ha estat una sobre el dia Internacional de la Dansa:
TRAPELLES, COMPANYIA DE TEATRE - DIA INTERNACIONAL
També us volem fer 5 cèntims de com ho fem i amb quins objectius:
Quin procés seguim?
- Primerament plantegem el tema a l’alumnat i segons la seva resposta d’interès o no, tirem endavant o bé modifiquem el tema (és important tenir present que sigui el tema que sigui, nosaltres podem continuar treballant els mateixos objectius que tenim programats)
- Després plantegem les preguntes i les mirem a l’aula (les llegim per entendre què preguntarem)
- Anem a fer l’enquesta: internament es posen d’acord de qui comença i amb l’step ens presentem, enunciem què volem, preguntem i esperem resposta. La resposta l’anem anotant fent pals en un document que portem i anem observant què ens responen. Agraïm la col·laboració i marxem.
- Un cop ja hem acabat de fer l’enquesta, hem de fer el buidatge: rellegim cada possible resposta i comptem quants pals tenim en cada opció.
- Amb el buidatge fet, amb el suport dels plafons i/o comunicadors, entre tots anem fent una petita notícia informant dels resultats i entre tots treiem una petita conclusió.
Així doncs una pila de coses:
- Comunicació i Llenguatge:
- Torns de diàleg
- Ús de l’step
- Potenciem l’ús del llenguatge oral
- Potenciem l’ús del SAC de cada alumne
- Fem èmfasi en determinat vocabulari (segons el tema i què preguntem)
- Treballem les funcions del llenguatge
- …
- Habilitats Cognitives:
- Atenció sostinguda i dividida
- Memòria a curt i mig plaç
- Planificació
- Fer inferències i hipòtesis (què ens diran?...)
- Llenguatge matemàtic
- Conceptes com: més, menys, molts, caps,...
- Numeració: comptatge
- relació grafia - número
- a nivell quantitatiu depèn de les quantitats que surten.
- Comparació
- Planteig i resolució d’un problema
- …
- Desenvolupament personal i relacions:
- l’espera
- arribar a acords
- controlar les emocions
- com ens movem pels passadissos
- expressions socials
- …
Així doncs, fer enquestes i la posterior notícia és una manera més de treballar de forma global i cooperativa, partint d’un interès i una situació d’aprenentatge, acostant a l’alumnat a un aprenentatge significatiu, motivacional i funcional
Meet amb el CEIP Mas Prats
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 25
Un alumne del CEIP Mas Prats de Palafolls fa escolartzació compartida amb el nostre centre. Avui s'ha fet una activitat compartida entre els dos centres a través de connexió online. Així ens ho expliquen dos dels nostres alumnes que han participat de l'activitat.
AVUI DIJOUS, ELS BOMBERS I ELS ARTISTES HEM FET UN MEET AMB UN COMPANY QUE VE ELS DIVENDRES A LA NOSTRA ESCOLA.
EL COMPANY ESTAVA A LA SEVA ESCOLA “MAS PRATS” AMB MOLTS NENS I NENES. ELLS ENS HAN EXPLICAT ELS SEUS JOCS FLORALS.
NOSALTRES HEM DIT EL POEMA DE “LES BOMBOLLES” AMB L’STEP I EL GRID AMB TOBII. AL FINAL HEM FET BOMBOLLES AMB EL COMMUTADOR.
HEM ESTAT CONTENTS.
GRÀCIES NENS I NENES DE MAS PRATS
Ens venen a explicar un conte
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: Projectes i Iniciatives
- Vist: 39
El passat dilluns 22 d'abril, la Marta Corral i la Nayat Kaid han vingut a l'escola a explicar i representar el conte "Què hi portes a la bossa?" de creació pròpia.
Tot l'alumnat de l'escola reunits a la sala gran de l'escola van poder gaudir d'aquest regal per part de la Marta i de la Nayat.
Moltes gràcies a les dues pel vostre temps i dedicació.
Conte d'en Santi 2024
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: notícies
- Vist: 33
El divendres 19, representants de la comunitat educativa de l'escola van anar a la presentació de l’11è. Conte d’en Santi “No ho puc evitar”.
Alumnat, professionals i una mare d'un alumne van gaudir d’aquesta activitat compartint aquesta màgica estona junt amb altres escoles de la ciutat.
Tot escoltant i ballant la cançó d'enguany, es va poder gaudir del conte i fins i tot van ser protagonistes en una entrevista des de l'equip de comunicació de l'entitat.
Des de l'escola, felicitem a les actrius i actors de la representació del nou conte d'en Santi.
Enllaç a la notícia més extensa publicada a la web de la Fundació El Maresme.
Donem les gàcies al suport econòmic de l'AFA de l'escola que facilita el transport de les sortides.
Mostra: Molt més que llegir. Edició 2024
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: Projectes i Iniciatives
- Vist: 52
Avui, alumnat de l'escola ha anat al centre de la ciutat de Mataró per participar de la Mostra: "Molt més que llegir" organitzat pel CRP i una comissió de treball entre escoles.
A la mostra, alumnes de totes les edats han presentat poemes i contes llegits i explicats de maneres diferents.
Des de l'Arboç s'ha presentat una versió del poema: "Bombolles" de Joana Raspall. Aquest poema es va estar treballant de manera transversal totes les aules a la setmana que vam celebrar els Jocs Florals d'enguany.
per poder-lo presentar a la Mostra, s'ha treballat i assajat molt.
Aquí teniu l'enllaç a un vídeo resum on podeu veure com ha estat la preparació. https://www.youtube.com/watch?v=ivOkidyTZyg
Aquest és l'enllaç a la notícia publicada a la pàgina web de l a Fundació.
Pàgina 1 de 2