Les aules d'Exploradors, Músics, Bombers i Artistes han practictat la cançó del Jo soc com tu d'enguany per començar a gaudir de l'arribada de l'estiu. N'hem fet un vídeo per pofer-ho compartir amb la resta de la Fundació i posar el nostre granet de sorra a les Dissantes d'aquest juliol'21!
Esprem que us agradi!
 
Jo soc com tu 21

La biaula de Jardiners i Reporters hem gaudit molt del cos a partir de la música, els massatges i la vibració. Aquí us deixem un petit vídeo de l’activitat vibratòria amb el “PANDERO”.

 

 

És genial sentir la vibració a través dels ossos i articulacions del nostre cos!!!

Aquest curs, la biaula de Músics - Exploradors, hem decidit fer un drac.

 

Cada alumne ha fet un treball d’experimentació amb un tub, que després hem convertit en drac.

 

El treball d’experimentació ha estat:

  • Mirar el tub des de diferents perspectives
  • Mirar a través del tub
  • Posar la mà a través del tub (ara hi és/ara no hi és)
  • Posar objectes per un cantó del tub observant com sortien per l’altre i quin soroll feien
  • Fer sons i/o escoltar sons a través del tub
  • Fer-lo rodolar amb una i amb dues mans
  • I finalment pintar-lo amb pintura verda

Després vam tornar a presentar el tub ja muntat en forma de drac i ens ha permès fer un treball de control de l’entorn, ja que hem posat l’assecador endollat a la caixa de connexions i que l’aire sortís a través del tub, fent soroll i fent voleiar les tires de paper de seda.

 

Amb aquesta proposta hem treballat el causa-efecte, la demanda de continuïtat, hem pogut observar la transformació d’un objecte i hem pogut treballar conceptes com “més”, “commutador”, “assecador”, “m’agrada”...

Us passem l’enllaç del vídeo resum de l'activitat: https://youtu.be/6-euYpZC5PA 

El dijous 29 d’abril a les aules de firaires i inventors van celebrar el Dia Internacional de la Dansa.

L’activitat va consistir en escoltar El Bolero de Ravel mentre els nens i nenes estaven situats a terra amb màrfegues acompanyats d'un adult i un mocador. L’adult anava movent el mocador sobre el cos del nen/a, marcant el ritme de la música i amb el so rítmic d'un pandero.

Es va treballar l’estimulació auditiva i també l’estimulació vestibular, tot acompanyant als infants amb un lleuger moviment al ritme de la música.

D’altres objectius treballats a l’activitat han estat: familiaritzar-se amb el so i el silenci, col·laborar amb el mocador i conèixer el pandero com a instrument de percusió.

Les aules de Bombers i Artistes s'han encarregat de representar la Llegenda de Sant Jordi. Els nois i noies han recordat la llegenda, han treballat la comprensió d'aquesta i s'han preparat per elaborar el vídeo: repartir-se els personatges, triar el material que necessitaven i les escenes que havien de gravar.

Aquest vídeo ens ha servit per celebrar la diada de Sant Jordi de manera telemàtica amb tota l'escola.

Esperem que us agradi la llegenda i que tingueu una molt bona diada!!

Clica la imatge per veure'n la representació

sant jordi bombers i artsites