Les aules de Mariners i Cuiners hem fet musicoteràpia amb l’Anna Losantos durant aquestes darreres setmanes. Com sempre, ha estat una experiència magnífica i per a alguns nens/es ha estat tota una novetat, doncs no havien fet mai música amb l’Anna. Us presentem una petita mostra de totes les sessions. En aquest recull us volíem mostrar una mica quina ha estat l’estructura de la sessió:
            * Salutació inicial
            * Presentació dels instruments
            * Escollim instrument
            * Fem l’orquestra
            * Escollim cançons i les cantem
            * Cantem/ballem cançons relacionades amb el cos i les mans
            * Notem la vibració d’alguns instruments
            * Comiat
Val a dir que en algunes sessions hem fet modificacions introduint nous instruments o fent alguna dansa, etc. Hem gaudit molt de totes les sessions.
Anirem penjant algun clip més a l’Amida.

“Adéu Anna i moltes gràcies per fer música plegats!”

Els Bombers hem sortit pels patis de l'escola a explorar l'entorn més proper i hem "sentit el món" a través dels sentits. Hem hagut d'estar atents  i observar l'espai del pati descobrint, escoltant, olorant i tocant diferents elements de l'entorn. Hem visitat l'hort i el cirerer d'arboç de l'escola que l'hem trobat carregat de fruits. Hem agafat uns quants fruits i ens els hem endut a l'aula per observar-los i investigar-los.

En tot aquest procés, hem pogut treballar conceptes amb el seu vocabulari corresponent, un vocabulari de mitja i baixa freqüència a través de la comprovació de les característiques d'aquests fruits recollits: dur-tou, rugós-llis, rodó-quadrat-triangle-rectangle, flotar o no flotar, colors,  sec-humit, gran-petit respecte a altres elements i la seva justificació. A través del procediment assaig-error, hem anat provant diferents opcions i comprovant si les possibles hipòtesis eren certes o falses. També hem aprofitat els fruits per treballar reptes matemàtics relacionats amb la suma i la resta, així com, fer agrupacions i reparticions.

Tots aquests procediments d'observació i comprovació dels resultats a nivell visual, ha comportat haver d'emetre explicacions, respostes, solucions... tot generant llenguatge a partir d'unes vivències que ens ha comportat l'exploració a través dels sentits d'un entorn proper com han estat els patis de l'escola.

 

Clica aquí per veure el vídeo

   

En motiu de la festa de la Castanyada, els nois i noies de Bombers i Artistes han volgut preparar aquest vídeo per felicitar la festa.

Han triat una cançó molt animada, han escoltat bé la lletra per entendre-la i poder fer el repartiment dels personatges. També han escollit la roba que havia de dur cada personatge i han ajudat a l'hora de fer el muntatge amb el Moviemaker.

Esperem que us agradi!!

Clica la imatge per veure el vídeo

Felicitació castanyada Bombers i Artistes