aules

En motiu de la propera celebració de la castanyada, les aules de Pintors i Exploradors hem fet uns panallets diferents...

Clica la imatge per veure els nostres panallets!

panallets de coco i llet condensada

Bona castanyada!!

A l'aula d'EXPLORADORS els dimarts fan EXPERIMENTACIÓ.

La setmana passada van experimentar amb els colors de tardor a partir de diferents materials i textures que els hi van permetre MIRAR, OLORAR i TOCAR tot treballant el poema dels colors de la tardor.

Clica la imatge si vols veure el vídeo

colors de la tardor EXPLORADORS

Durant tot el curs hem treballat un projecte de música que ens va arribar de part del Centre de Paràlisi Cerebral “Infanta Elena” d’Alacant, que atén a nois/es amb paràlisi cerebral. El projecte es diu “Con la música a todas partes” i recull les cançons amb diferents ritmes que els professionals junt amb els nois/es van anar creant a partir dels interessos i motivacions d’aquests.

La idea ens va agradar molt i ens va engrescar per fer una cosa molt més humil com podia ser escoltar les cançons, entendre el missatge, compartir una experiència amb persones que són com nosaltres... i poc a poc va sortir la idea de fer una cançó que parlés de coses nostres i finalment de fer un ball.

Durant el tercer trimestre, hem tingut sessions amb la musicoterapeuta Anna Lasantos. Algunes sessions hem treballat amb instruments de percussió i hem fet una petita banda. Hem necessitat fer adaptacions perquè cadascú pogués treure el màxim de profit a les seves possibilitats motrius.

En altres sessions hem preparat la lletra de la cançó. Prèviament havíem triat un tango del projecte d’Alacant i vam demanar permís per fer servir la música i canviar la lletra.

Volíem que la cançó parlés de coses nostres i com que a les sessions d’Educació Emocional estàvem parlant de l’AMOR, vam pensar que estaria bé posar aquelles paraules boniques que els pares diuen als seus fills per fer la lletra del tango.

I tenir un tango ens va motivar per acompanyar la música amb un ball. Va ser quan es va engrescar la Nieves Cano, professora de balls de saló que ens va fer la coreografia i ens va ensenyar els passos.

Amb molta il·lusió per part de tots i amb l’alegria dels nois i noies ens vam embarcar en aquesta aventura i els resultats els teniu aquí.

 Clica l'enllaç per veure'n el resultat final

tango

 

Les aules de Reporters, Inventors i Firaires han experimentat amb flors per treballar la Primavera. Les han olorat, tocat i han escollit les que més els hi han agradat per poder fer aquests marcs tant originals. Ens encanta tenir flors per l'escola!

Primavera flors

El grup flexible de llenguatge de CURTMETRATGES del segon trimestre ens presenten BAILANDO AMOR.

En MARTÍ, en MAX i l'ALEIX després de fer una pluja d'idees han decidit fer un videoclip d'Enrique Iglesias del tema Bailando Amor. Han triat els personatges principals, secundaris, els extres així com també incorporar la geganta de l'escola "La Gisuca" i els nans durant la gravació.

Amb aquest treball han hagut de pensar en el material i vestuari necessari (attrezzo) i les escenes a fer.

També han incorporat nou vocabulari al CACE (drama, comèdia i terror).

Clica aquí per veure'n el resultat!

curtmetratge

Com cada 30 de gener hem celebrat el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP). Entre tots hem decorat globus blancs amb bons desitjos i missatges per compartir, que finalment hem penjat al pati. Per acabar, ens han sorprès amb una fantàstica cançó per acabar la festa.

 

Clica la imatge si vols veure el vídeo

DENIP          

 

Totes les aules han preparat les seves Nadales per felicitar les Festes a tots els companys de l'escola.

Si les voleu veure, cliqueu sobre cada una de les imatges:

 

bombers i artistes    cuiners i mariners 

               firaires i inventors           músics i exploradors 

   pintors i esportistes      reporters i jardiners

Les aules de Bombers i Artistes han passat un matí ben divertit amb companys d'altres departamants de la Fundació. Els hi hem ensenyat com jugar a Boccia, hem fet jocs, manualitats i hem ballat tots junts el "Jo sóc com tu". Tot això dedicat a la Marató de TV3 d'enguany. Vols veure-ho en imatges?

 

Clica la imatge per veure el vídeo

P1000826

Aquest curs a l’aula dels Exploradors ens hem centrat en alguns fruits de la tardor per a poder treballar aquesta estació de l’any.

Hem treballat el caqui, la magrana, el moniato i la carbassa; com ja sabeu el nostre treball parteix dels sentits i ho fem de manera molt sistemàtica i tant organitzada com podem: mirem amb els ulls, olorem amb el nas, tastem amb la boca, escoltem amb les orelles i toquem amb les mans.

Gaudim d’aquest treball sensorial tot treballant l’atenció, la percepció de l’objecte i les seves característiques i la memòria.

Pel què fa al caqui ha estat molt interessant poder-los aixafar de manera autònoma, se’ns ha presentat una textura molt especial ja que és llefiscosa i s’enganxa. No és una textura ni un gust o olor a què estiguem massa avessats.

La magrana ja l’havíem treballat però hem gaudit molt del fet de fer-ne suc, exprémer amb l’expremedor ajudant-nos de les 2 mans i notant la vibració ha estat molt agradable per tots. Hem de repetir el treball amb l’expremedor!

El moniato també ens ha agardat repetir-lo, hem pogut veure els contrastos del fred – calent, el tou – dur i sempre és un plaer poder-lo aixafar amb la mà.

Enguany en Gerard ens ha dut una fantàstica carbassa! Era complicat abarcar-la amb les 2 mans, més aviat hem necessitat dels 2 braços! També hem hagut de fer molta força per tallar-la, la duresa de la carbassa ens ha oposat molta resistència. La seva textura també ens ha resutlat estranya, dura en algunes zones, llefiscosa en d’altres i amb uns fils que s’enganxaven a les mans. Després la descoberta de les seves llavors, les pipes de carbassa, que hem anat treient i posat en plats i bols. Les pipes les hem deixat assecar unes quantes setmanes i després les hem enganxat a un dibuix d’una carbassa.

Cal dir que durant aquests 2 mesos hem escoltat i visionat vídeos de temàtica de la tardor per ajudar-nos a situar en aquest període de l’any.

De les diferents activitats fetes n’han sortit 4 vídeos que podeu visionar en els enllaços (clicant a sobre les imatges) següents, però que també estan en el programa Amida, així els nois poden veure’ls de manera més autònoma. I potenciem la memòria més a llarg termini.

El caqui                  El moniato             

 

   La magrana                                  La carbassa

El grup flexible de llenguatge de CURTMETRATGES d'aquest trimestre ens presenten el seu curtmetratge "PLUJA D'AMISTAT".

Han pensat quins personatges, la història i tots els elements necessaris per poder fer el crutmetratge.

vídeo pluja damistat

Si el vols veure clica la imatge!

EQUIP DE TUTORES 

 

Vetllen per al desenvolupament personal i global de l’alumne (cognitiu, psicomotriu, emocional i social) i per l’assoliment progressiu de les capacitats.

Elaboren les programacions, les posen a la pràctica i avaluen el camí seguit per l’alumne/a.

Exerceixen  la tutoria d'un grup d'alumnes, treballant i col·laborant amb les famílies.

Treballen en equip  amb els diferents especialistes del centre per assegurar una atenció educativa coordinada i integral.

Realitzen un seguiment de l'escolarització compartida dels alumnes amb els centres ordinaris que correspongui.

Promouen, organitzen i participen en les activitats extraordinàries, dins i/o fora del recinte educatiu.

Fan la recerca, experimentació i millora contínua dels processos d’ensenyament corresponent.

Es formen regularment per millorar la tasca educativa.

Coordinen  les activitats docents, de gestió i de direcció que li siguin encomanades.