aules

Cada aula ja ha creat la seva Nadala, plenes de Reis Mags, llums, Pares Noels, estrelles i màgia.

Vols veure-les? Clica a sobre de cada imatge.

nadala bombers i artistes              nadala cuiners i mariners

nadala pintors esportistes músics i exploradors

nadala inventors i firaires             nadala jardiners i reporters

Des de l’escola us desitgem MOLT BONES FESTES!!

Enfocant el curtmetratge per tal que l’alumne sigui protagonista i dins del Grup Flexible de Llenguatge, la Yocelin ha posat a la pràctica diferents formes de saludar i dir hola.

Ha produit salutacions tant d'una manera més formal com col·loquial.

Vols veure com et saluda?

hola

 

 

El passat dijous 23 de novembre les aules de Reporters i Jardiners vam anar d’excursió al Passi amb la finalitat de començar a preparar-nos per les festes de Nadal.

Durant aquella setmana vam començar a centrar-nos en els 4 elements que volíem treballar: Pare Noel, Arbre de Nadal, Llums i Tió. Així doncs vam portar aquests 4 objectes a les aules i vam començar a fixar-nos amb el seu signe i/o símbol (segons alumne) i paraula oral.

Dijous quan vam arribar al Passi ens vam trobar amb les ponsèties, no teníem pensat treballar-les però no ens vam poder estar de fixar-nos en el seu color vermell!

Aleshores ja vam entrar als passadissos nadalencs, hi havia tantes coses per veure!!

Així doncs, ens vam anar centrant en els arbres de Nadal i anàvem mirant el símbol posant-lo en relació amb l’objecte real, la paraula i el signe (si s’esqueia). En vam veure molts!

Després ens vam trobar un ren molt gros que ens va cridar l’atenció i ens hi vam fer una foto.

Aleshores vam veure ninots de Pare Noel i vam treure el símbol del Pare Noel, també en vam veure de fusta. Ah! i a prop dels Pare Noels hi havia altres ninos que feien música i es movien com un pingüí o un ant.

Vam continuar la nostra ruta i ens vam deixar encisar pels llums de Nadal, n’hi havia molts i costava deixar-los de mirar per fixar-se en el símbol!

I a un racó del Passi hi vam trobar una colla de tions de tamanys diferents, els vam agafar i tocar mentre podíem mirar el símbol i/o el signe.

Ja estàvem cansats i ens vam dirigir a les caixes, allí vam pagar un parell de detallets de Nadal per decorar l’aula. Però va ser molt xulo ja que vam utilitzar els steps per comunicar-nos amb la caixera.

Ara continuarem treballant aquests 4 elements amb d’altres activitats a l’aula i podem mirar el vídeo per recordar la sortida.

Aprofitem el vídeo per desitjar-vos unes BONES FESTES!!!!!

Sortida al Passi reporters i jardiners

 

Durant el primer trimestre d’aquest curs les aules de Reporters i Jardiners hem treballat la tardor.

Les dues aules hem fet algunes activitats d’Experimentació a través dels sentits iguals i d’altres de diferents.

Els objectius de treball són:

  • Percebre els diferents elements a través dels sentits de manera estructurada.
  • Discriminar sensorialment els elements treballats.
  • Mantenir l’atenció durant l’activitat mentre l’alumne està sent agent actiu.
  • Mantenir l ‘atenció de principi al final de l’activitat.
  • Mantenir l’atenció quan l’activitat és compartida amb la resta de companys.
  • Observar i vivenciar els elements treballats des de diferents perspectives ( invariança de l’objecte i conservació).
  • Recordar la sessió treballada a través d’imatges.
  • Recordar l’element ja treballat en d’altres en d’altres situacions.
  • Usar alguna funció comunicativa: demanda de continuïtat, fer demandes,...
  • Esperar el seu torn.
  • Imitar un model donat si es possible.
  • Prendre decisions.
  • Manifestar el grat-desgrat.
  • Posar paraules del que deuen sentir ( emocions) quan experimentem.
  • Treballar vocabulari (oral, signes, símbols).
  • Potenciar la seva autoestima i autoconeixement.
  • Potenciar la interacció social amb l adult i els companys si és possible.

Aquests objectius s’han adequat per cada alumne.

Cal dir que les sessions tenen una mateixa estructura que els nens van coneixent i que els permet entendre millor què passarà i què els demanem que facin, a mesura que van fent més sessions. L’estructura és:

anticipació de l’activitat amb una cançó “Obre els ulls” dels Catarres i mostrant el símbol widgit o tangible.

realització de la sessió oferint l’estímul (objecte), primer per un canal sensorial acompanyant-ho de frases simples com “mirem la taronja amb els ulls”, després per un altre canal,... i respectant el ritme i desig de cada alumne.

finalització de l’activitat posant un fragment de la cançó “S’ha acabat” i moldejant-los el signe de “ja està”.

Així doncs els elements amb què hem experimentat han estat:

  • taronges - Fem suc (2 aules)
  • caqui (2 aules)
  • fulles seques (2 aules)
  • magranes (2 aules)
  • mandarines (Reporters)
  • pals i pinyes (Jardiners)
  • codony i magrana (Jardiners)

D’algunes de les sessions hem fet fotografies i muntatges que podeu veure si aneu a l’AMida i busqueu a través dels noms de les aules.

Els nens hi poden accedir a través dels commutadors i així poden recordar i compartir amb vosaltres què han fet, això els farà sentir importants!

 

Clica la imatge per mirar a l'Amida dels Reporters                              Clica la imatge per mirar l'Amida dels Jardiners

     amida tardor reporters                                                 amida tardor jardiners

 

En motiu de la propera celebració de la castanyada, les aules de Pintors i Exploradors hem fet uns panallets diferents...

Clica la imatge per veure els nostres panallets!

panallets de coco i llet condensada

Bona castanyada!!

A l'aula d'EXPLORADORS els dimarts fan EXPERIMENTACIÓ.

La setmana passada van experimentar amb els colors de tardor a partir de diferents materials i textures que els hi van permetre MIRAR, OLORAR i TOCAR tot treballant el poema dels colors de la tardor.

Clica la imatge si vols veure el vídeo

colors de la tardor EXPLORADORS

Durant tot el curs hem treballat un projecte de música que ens va arribar de part del Centre de Paràlisi Cerebral “Infanta Elena” d’Alacant, que atén a nois/es amb paràlisi cerebral. El projecte es diu “Con la música a todas partes” i recull les cançons amb diferents ritmes que els professionals junt amb els nois/es van anar creant a partir dels interessos i motivacions d’aquests.

La idea ens va agradar molt i ens va engrescar per fer una cosa molt més humil com podia ser escoltar les cançons, entendre el missatge, compartir una experiència amb persones que són com nosaltres... i poc a poc va sortir la idea de fer una cançó que parlés de coses nostres i finalment de fer un ball.

Durant el tercer trimestre, hem tingut sessions amb la musicoterapeuta Anna Lasantos. Algunes sessions hem treballat amb instruments de percussió i hem fet una petita banda. Hem necessitat fer adaptacions perquè cadascú pogués treure el màxim de profit a les seves possibilitats motrius.

En altres sessions hem preparat la lletra de la cançó. Prèviament havíem triat un tango del projecte d’Alacant i vam demanar permís per fer servir la música i canviar la lletra.

Volíem que la cançó parlés de coses nostres i com que a les sessions d’Educació Emocional estàvem parlant de l’AMOR, vam pensar que estaria bé posar aquelles paraules boniques que els pares diuen als seus fills per fer la lletra del tango.

I tenir un tango ens va motivar per acompanyar la música amb un ball. Va ser quan es va engrescar la Nieves Cano, professora de balls de saló que ens va fer la coreografia i ens va ensenyar els passos.

Amb molta il·lusió per part de tots i amb l’alegria dels nois i noies ens vam embarcar en aquesta aventura i els resultats els teniu aquí.

 Clica l'enllaç per veure'n el resultat final

tango

 

Les aules de Reporters, Inventors i Firaires han experimentat amb flors per treballar la Primavera. Les han olorat, tocat i han escollit les que més els hi han agradat per poder fer aquests marcs tant originals. Ens encanta tenir flors per l'escola!

Primavera flors

Aquest curs hem treballat la setmana temàtica dels SENTIMENTS i les EMOCIONS. Hem viscut moments i situacions de POR, de CALMA, de TRISTESA, de RÀBIA i ALEGRIA. Tot això a partir del conte d'El Monstre de Colors i diferents tallers. Finalment els grans han compartit el treball que fan a Educació Emocional i l'Anna Losantos ens ha acompanyat en un final de festa ben mogut.

Moltes gràcies a tot l'equip per l'esforç i als alumnes per disfrutar d'aquesta setmana tan fantàstica!

 

Resum de la setmana           "Cuando me enfado"           "Els nostres sentiments"

                                             

El grup flexible de llenguatge de CURTMETRATGES del segon trimestre ens presenten BAILANDO AMOR.

En MARTÍ, en MAX i l'ALEIX després de fer una pluja d'idees han decidit fer un videoclip d'Enrique Iglesias del tema Bailando Amor. Han triat els personatges principals, secundaris, els extres així com també incorporar la geganta de l'escola "La Gisuca" i els nans durant la gravació.

Amb aquest treball han hagut de pensar en el material i vestuari necessari (attrezzo) i les escenes a fer.

També han incorporat nou vocabulari al CACE (drama, comèdia i terror).

Clica aquí per veure'n el resultat!

curtmetratge

Aquest matí hem tingut una visita d'un reporter molt especial: en Pere Flash. Juntament amb els seus amics el Sr. Badall, que té molta són, la família Trip-Trap, sempre a tot drap, el Sr. Maitip, que endrapa tot el que pot i l’Enric Ferum, que no es renta mai, hem passat moments molt divertits.

Gràcies al programa de salut a les escoles de l'Ajuntament de Mataró hem pogut gaudir d'aquest espectacle on sorgien situacions sobre temes de salut.

Pere Flash

Totes les aules han preparat les seves Nadales per felicitar les Festes a tots els companys de l'escola.

Si les voleu veure, cliqueu sobre cada una de les imatges:

 

bombers i artistes    cuiners i mariners 

               firaires i inventors           músics i exploradors 

   pintors i esportistes      reporters i jardiners

Com cada 30 de gener hem celebrat el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP). Entre tots hem decorat globus blancs amb bons desitjos i missatges per compartir, que finalment hem penjat al pati. Per acabar, ens han sorprès amb una fantàstica cançó per acabar la festa.

 

Clica la imatge si vols veure el vídeo

DENIP         DSC 0001 

 

Les aules de Bombers i Artistes han passat un matí ben divertit amb companys d'altres departamants de la Fundació. Els hi hem ensenyat com jugar a Boccia, hem fet jocs, manualitats i hem ballat tots junts el "Jo sóc com tu". Tot això dedicat a la Marató de TV3 d'enguany. Vols veure-ho en imatges?

 

Clica la imatge per veure el vídeo

P1000826