aules

L'experimentació amb els sentits és una activitat que duem a terme a diferents aules de l'escola. Aquest és un petit muntatge on es veuen les aules de Reporters, Jardiners i Exploradors experimentant amb diferents elements i materials sensorialment. 

Treballar i fer ús dels sentits ens situa en posició de ser partícip del món que ens envolta i ajuda a la comprensió i expressió de tot allò que sentim i percebem. És per això que donem importància a MIRAR, ESCOLTAR, OLORAR, TASTAR i TOCAR per tal de treballar tots els sentits. Tot aprenentatge passa en un inici pel sistema sensorial, ja que quan el nostre cos reacciona a qualsevol estímul de l’exterior apareixen les sensacions que entren a través dels sentits. A mida d’anar adquirint noves experiències i sensacions anirem sent més conscients de les nostres percepcions. Tenir sensacions assegura tenir els sentits oberts a més de garantir un contacte amb el món i la realitat.

 

Vols veure el resum de tot el que hem treballat?

Aquesta setmana els grups de Pintors, Esportistes i Exploradors hem anat d'excursió al Cosmocaixa a Barcelona!! Ens ho hem passat genial i hem experimentat sensorialment moltes coses que ens ha ofert el museu. A més a més, hem participat de l'activitat del TOCA-TOCA on hem pogut tocar animals de medis diversos. Ens ha encantat!!!

Clica la imatge per veure el vídeo!

Excursió al Cosmocaixa

Aquest tercer trimestre el Grup Flexible que elabora Curtmetratges l'han dut a terme en Manu i la Farah. Han escollit imitar tot fent una paròdia de la cançó i dels concursants Amaia i Alfred d'Eurovisió 2018. Ha estat una idea pensada, parlada i elaborada pel Grup Flexible de Llenguatge.

Vols veure els guanyadors d'EuroArboç '18?

euroarboç

El passat dijous dia 10 de maig les aules d'Inventors i Exploradors hem anat d'excursió a Can Parcala on ens han acollit molt bé! Ens han explicat un munt de coses interessants relacionades amb les herbes aromàtiques i les abelles. 

Aquesta excursió va lligada amb el treball del conte de primavera on l'aula d'Exploradors estem treballant, a nivell d'experimentació, 3 plantes aromàtiques:
  • El ROMANÍ
  • La FARIGOLA
  • L'ESPÍGOL
En el conte també hi apareix una abella que va olorant diferents herbetes, i on a partir d'aquí també podem treballar el "m'agrada" i el "no m'agrada".
 
L'aula d'Inventors també estem treballant el conte i hem elaborat alguna de les titelles dels protagonistes per tal d'explicar-lo als altres companys a través dels Step-by-step i amb les seves pròpies paraules. 
 

Aquest trimestre és el trimestre de la Primavera i les nostres aules hem començat a treballar-la.

Un dels elements que es modifiquen en el nostre entorn és que comencem a veure més plantes i flors, així doncs hem començat a experimentar amb elles.

 

Primerament vam treballar a les aules l’observació i experimentació directa amb les flors i en vam fer un petit treball. Això ja ens va implicar iniciar el treball del concepte i paraula flor (oral, signe i símbol).

 

El 12 d’abril vam poder treballar aquest mateix concepte al Garden Passi de Mataró. Allà vam poder observar moltes i moltes flors de diferents, mides, colors, formes, etc.

Durant la sortida al Passi ens vam fixar en les plantes aromàtiques que ens van deixar mirar, tocar i olorar. Allà mateix ens vam fixar en els animals com els ratolins i els conills i també en objectes artificials com la gespa, animals de plàstic o verdures de mentida.

Però una cosa que ens va deixar encantats a tots plegats van ser les fonts, tocar l’aigua, observar les formes i sobretot escoltar el so relaxant de l’aigua brollar.

Al final vam comprar una alfàbrega, un romaní i un parell de geranis. Carregats, cansats i contents vam carregar furgonetes i cap a l’escola!!

 

El dilluns següent, vam retrobar-nos al pati del davant de les nostres classes i vam plantar les plantes que havíem comprat. Abans de tot vam tornar a tocar-les, olorar-les, vam intentar escoltar si feien soroll i algun agoserat va treure la llengua per si hi trobava gust!

Un cop vam fer el mateix amb les diferents plantes, va arribar el torn de remenar la terra, aleshores sí que ens vam ben embrutar i aquí ens va interessar “cotillejar” el què feien els altres companys!!

Vam posar fil a l’agulla i vam plantar els geranis a una jardinera i el romaní en un test i l’alfàbrega a un altre. Per poder passar les plantes del test a la jardinera les vam haver d’arrencar fent força i això ens va agradar.

I finalment les vam regar perquè s’agafessin bé i ara tenim un pati rebonic per poder sortir a jugar aquest trimestre!

Això sí, en acabat estàvem ben bruts i cansats, però molt contents!!!

 

Ara seguim treballant altres aspectes de la Primavera.

 

flor 1 Clica aquí si vols veure com ho hem fet!! flor 3

 

 

Aquest tercer trimestre les aules de Bombers i Artistes hem anat a Can Parcala a conèixer el món de les abelles.

Abans d'anar d'excursió havíem treballat a la classe QUI són les ABELLES, ON viuen i QUÈ fan. A Can Parcala ens ho han pogut explicar i ensenyar en directe. Ah! i hem tastat una mel molt dolça i boníssima!

A la tornada, hem pogut pensar en tot el que hem fet, i aquelles novetats que hem après i que ara ja sabem de les abelles.

Moltes gràcies Oriol, Txema i Laura per fer-nos passar un dia tan genial!! Hem pogut aprendre moltes coses de les abelles i gaudir d'un dia fantàstica  la natura!!

Clica la imatge per veure com de bé ens ho vam passar!

Can Parcala BOMBERS I ARTISTES 26.04.18

 

 

L'aula de Pintors i l'aula d'exploradors hem treballat a partir de l'experimentació amb els sentits la xocolata i altres ingredients atès que s'acosta el dia de la Mona.

La primera activitat que hem fet és "Pintar amb xocolata una mona de paper". Hem barrejat pols de xocolata amb aigua calenta fins aconseguir xocolata desfeta. Hem mirat, hem olorat, hem tastat i hem tocat la xocolata desfeta i després hem pintat (alguns amb les mans i d'altres amb pinzell) una mona impresa en un paper. Després hem jugat amb les plomes de colors: les hem mirat, les hem tocat i ens hem fet pessigolles.

La segona activitat ha consistit en fer "Bombons de pasqua" a partir de la barreja de tres ingredients: galetes, formatge crema i xocolata blanca. Hem experimentat amb la barreja d'aquests ingredients: Hem mirat, olorat, tastat i tocat. S'ha fet també, un treball de contrasts: fred (presa de xocolata) - calent (xocolata desfeta), dur (galeta)-tou (formatge crema)

Els Pintors han fet un treball de psicomotricitat fina a l'hora de donar forma de petites boletes en els bombons. 

Els bombons han quedat boníssims!!!

Clica la imatge si vols veure com ho vam fer!

Bombons de pasua expl. i pintors

Els Reporters i els Jardiners, durant aquest segon trimestre, aprofitant que estem a l’hivern i que fa fred hem volgut treballar-ho de manera experimental.

La idea i concepte que fa fred l’hem verbalitzat en les situacions quotidianes que ens trobem: arribada a l’aula (“aquí no fa fred”, ens treiem la jaqueta), fem la tasca del temps i sortim a fora (“al pati fa fred”), sortida de l’aula (“abriguem-nos que al carrer fa fred”).

Després hem realitzat propostes d’experimentació a través dels sentits per tal de treballar els conceptes: fred ←→ calent / gel / aigua

 

Les propostes han estat:

  • Fem gel:
    • La proposta és preparar uns motlles amb elements variats, de textures, colors i formes diferents, alguns que caiguin quan fan soroll i en podem afegir de naturals que ens aporten informació olfactiva i gustativa com la taronja. I en aquests motlles els nens hi posen aigua amb la regadora adaptada amb l’ajut del commutador
  • Desfem gel:
    • S’agafa el gel fet la sessió anterior i es penja a una alçada que els nens puguin veure bé. Prèviament haurem mirat, tocat, olorat, tastat (si s’escau) el gel. Introduint el concepte gel i fred (acompanyat de símbol, signe, paraula oral). Aleshores passem a notar l’escalfor de l’assecador, l’accionem amb el commutador, introduint el concepte contrari: calent (acompanyat de símbol, signe i paraula oral). I què passa quan contraposem aquests conceptes? L’escalfor desfà el gel. Observem la màgia de veure el gel desfer-se i com els objectes que hi teníem cauen i fan soroll
  • Fem gel per pintar:
    • En motlles petits hi posem aigua i hi afegim pintura (vermell, verd, groc verd) i associem una olor a cada color (vermell - essència de maduixa, groc - essència de llimona, verd - infusió de menta, blau - infusió d’eucaliptus). Afegim purpurina dels mateixos colors. Experimentem amb olors, colors i un parell de gustos. Posem pals de polo.
  • Pintem amb gel
    • S’agafen els petits motlles del congelador i toquem el gel, el fred que se’n desprèn i podem pintar. És màgic veure com el gel es fa desfent i va deixant el rastre de color de la pintura.
  • Treball a la sala PDI
    • La Sala de la PDI, tenia propostes per treballar els esquimals i així hem pogut treballar el fred, el gel, en contraposició de l’escalfor - calent. També hem pogut treballar el vent i la vibració, com si anéssim amb trineu. Tot això acompanyat d’AMides que tenien músiques d’hivern i de fred.
    • Hem anat un parell d’ocasions a la sala i en cada ocasió hem pogut uns treballs sobre els altres: tocar gel, tocar roba de pèl que escalfa, fer aire amb el ventilador accionat amb el commutador i veure i escoltar vídeos a la pantalla de la PDI
  • Gelat / Infusió
    • Hem tastat gelat de suc de préssec en contraposició amb infusió d’eucaliptus i menta. Calent ←→ Fred
  • Fem neu: escuma d’afeitar + bicarbonat
    • Hem experimentat primer amb l’escuma d’afeitar que és suau, blanca i freda i com es modificava la textura en afegir el bicarbonat

 

D’algunes propostes n’hem fet fotografies o minivídeos, que ens han permès muntatges que a l’aula podem veure amb l’AMida i que tenim ganes de compartir amb vosaltres.

 

Clica per veure l'Amida dels Jardiners          Clica per veure l'Amida dels Reporters

amida hivern jardiners          amida hivern reporters

Aquest segon trimestre el Grup Flexible de Curtmetratge: Max, Aleix, Martí i Diego han decidit portar a terme uns capítols de Master Chef de l'Arboç parodiant el programa original Master Chef Junior.

Després d'una pluja d'idees han escollit la història i els personatges que representaran de manera individual. Tots junts han elaborat un guió i s'han posat a treballar.

Aquesta activitat està dividida en diferents capítols:

 

Clica la imatge per veure la primera part                   Clica la imatge per veure la segona part    

targeta master chef                            master chef 2                        

 Clica la imatge per veure la final del concurs!!

Master Chef 3

No us perdeu els vídeos on podreu veure tota la feinada que han fet durant el trimestre!! Enhorabona a tots els concursants!

Durant la setmana d’en Carnestoltes el grup de matemàtiques de l’aula de bombers ha convidat als seus amics per compartir les activitats en presència del REI CARNESTOLTES.

Clica la imatge per veure el vídeo

bar la palmera Carnestoltes

A l'aula d'Exploradors hem començat a treballar l'hivern a partir de l'experimentació elaborant un mural sensorial.

Aquest mural està composat per diferents elements que ens han permès experimentar amb diverses propietats dels materials emprats. Així doncs hem pogut fer un treball de contrastos com ara: tou-dur, rugós-llis. Hem MIRAT, ESCOLTAT i TOCAT.

Clica la imatge per veure'n el vídeo

mural hivern Exploradors

Enfocant el curtmetratge per tal que l’alumne sigui protagonista i dins del Grup Flexible de Llenguatge, la Yocelin ha posat a la pràctica diferents formes de saludar i dir hola.

Ha produit salutacions tant d'una manera més formal com col·loquial.

Vols veure com et saluda?

hola

 

 

Cada aula ja ha creat la seva Nadala, plenes de Reis Mags, llums, Pares Noels, estrelles i màgia.

Vols veure-les? Clica a sobre de cada imatge.

nadala bombers i artistes              nadala cuiners i mariners

nadala pintors esportistes músics i exploradors

nadala inventors i firaires             nadala jardiners i reporters

Des de l’escola us desitgem MOLT BONES FESTES!!

El passat dijous 23 de novembre les aules de Reporters i Jardiners vam anar d’excursió al Passi amb la finalitat de començar a preparar-nos per les festes de Nadal.

Durant aquella setmana vam començar a centrar-nos en els 4 elements que volíem treballar: Pare Noel, Arbre de Nadal, Llums i Tió. Així doncs vam portar aquests 4 objectes a les aules i vam començar a fixar-nos amb el seu signe i/o símbol (segons alumne) i paraula oral.

Dijous quan vam arribar al Passi ens vam trobar amb les ponsèties, no teníem pensat treballar-les però no ens vam poder estar de fixar-nos en el seu color vermell!

Aleshores ja vam entrar als passadissos nadalencs, hi havia tantes coses per veure!!

Així doncs, ens vam anar centrant en els arbres de Nadal i anàvem mirant el símbol posant-lo en relació amb l’objecte real, la paraula i el signe (si s’esqueia). En vam veure molts!

Després ens vam trobar un ren molt gros que ens va cridar l’atenció i ens hi vam fer una foto.

Aleshores vam veure ninots de Pare Noel i vam treure el símbol del Pare Noel, també en vam veure de fusta. Ah! i a prop dels Pare Noels hi havia altres ninos que feien música i es movien com un pingüí o un ant.

Vam continuar la nostra ruta i ens vam deixar encisar pels llums de Nadal, n’hi havia molts i costava deixar-los de mirar per fixar-se en el símbol!

I a un racó del Passi hi vam trobar una colla de tions de tamanys diferents, els vam agafar i tocar mentre podíem mirar el símbol i/o el signe.

Ja estàvem cansats i ens vam dirigir a les caixes, allí vam pagar un parell de detallets de Nadal per decorar l’aula. Però va ser molt xulo ja que vam utilitzar els steps per comunicar-nos amb la caixera.

Ara continuarem treballant aquests 4 elements amb d’altres activitats a l’aula i podem mirar el vídeo per recordar la sortida.

Aprofitem el vídeo per desitjar-vos unes BONES FESTES!!!!!

Sortida al Passi reporters i jardiners