Per tal de seguir avançant en el projecte Intervenció educativa a l'Arboç en alumnat amb disfàgia, tot seguint recomanacions de la EFSA, el següent pas serà introduir les ROSECUP (https://www.lifemere.com/rosecup) a l'escola. Aquest és un dispositiu mèdic que pot facilitar la deglució segura i eficaç de l'alumnat amb la que esperem continuar millorant la ingesta. Per aquest motiu, des del CSdM s'ha contactat amb la Mayse Romea, una logopeda clínica de l'Hospital Universitario Miguel Servet de Zaragoza amb àmplia experiència en atendre nens i nenes amb discapacitat (https://www.linkedin.com/in/mayse-romea-monta%C3%B1es-616b1a137/) per tal d'avaluar com menja i veu l'alumnat de l'escola.

 

CLICA AQUÍ PER VEURE'N L'EXPLICACIÓ

Des del Deprtament d'Educació ens envien informació preventiva davant el Coronavirus. Per més informació clica sobre la següent icona.

 

 

Per tenir la informació més actualitzada pots clicar als següents enllaços de CANALSALUT: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/#bloc3    http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/ 

Segons la Llei, tots els nens tenen dret a rebre una educació adequada a les seves capacitats i una assistència sanitària en condicions, segons el seu grau d´afectació.

   La millora de la qualitat assistencial i la millora de la qualitat de vida fan que nens amb problemes de dependència total, que passaven llargues estades als hospitals, avui visquin a casa seva i vagin a l´escola, però quan es desestabilitzen de la seva malaltia, deixen a les famílies i als professionals dels Centres Educatius en estat de vulnerabilitat.

   Per aquest motiu, des de fa uns anys, hi va haver la demanda per part de les Escoles d´Educació Especial, de la figura de la infermera, dins el marc escolar.

ROL DE LA INFERMERA

  • Detecció i resolució de problemes de salut, relacionats amb la dependència i l´adaptació d´aquests infants dins l´àmbit escolar i familiars, realitzant, per tant, accions pròpies d´infermeria.

ACCIONS D´INFERMERIA

  • Prevenció de riscos
  • Educació sanitària: als alumnes i als professionals
  • Cures
  • Control de medicació
  • Elaboració de protocols  ( crisis comicials. Botó gàstric.U.P.P )
  • Relació amb professionals de  Centres Sanitaris
  • Registres segons necessitats dels alumnes
  • Relació amb els pares per aspectes de salut
  • Entrevistes, al llarg del curs, amb les famílies i els de nou ingrés, així com amb els professionals que tracten el nen
  • Suport i acompanyament a les famílies i nens en visites mèdiques, en el que la figura de la infermera hi está implicada per a les cures específiques
  • Control i reposició de material sanitari
  • Treball conjunt amb l´ equip multidisciplinari
  • Participació en el Claustre Escolar
  • Sessions clíniques amb el neuròleg i l´equip de fisios
  • Participació i suport en les activitats del Centre. ( Festes tradicionals, Colònies, Excursions i sortides culturals )
  • Participació  en els cursos que es fan dins del Centre