aules

Aquest 2n trimestre, les aules de Cuiners i Mariners ens hem agrupat per pujar a la sala de psico. 

Un grup d’alumnes ha aprofitat per treballar conceptes matemàtics a nivell corporal. Han vivenciat alguns conceptes com sobre - sota, ràpid - a poc a poc, a dins - a fora, a dalt - a baix. A mesura que els vivenciaven, buscaven el símbol per posar-hi nom i, en alguns casos, també feien la cerca en les seves llibretes de comunicació. 
Tot això s'ha treballat a través d’una història en què cada infant escollia quin animal volia ser; començàvem tots junts a sota les onades i aleshores cada animal del mar anava fent un parell o tres de propostes; finalment acabàvem cada sessió junts a dalt del matalàs fent un massatge.

Aquesta proposta psicomotriu i pedagògica, a més a més de tenir presents objectius cognitius i comunicatius, s'ha compartit amb la fisio de la biaula per poder també tenir en compte tot d'aspectes motrius.

Aquestes activitats han quedat recollides en un Amida per recordar tots aquests conceptes: http://amidacomunica.cat/show/2108

Les aules de Mariners i Cuiners hem fet musicoteràpia amb l’Anna Losantos durant aquestes darreres setmanes. Com sempre, ha estat una experiència magnífica i per a alguns nens/es ha estat tota una novetat, doncs no havien fet mai música amb l’Anna. Us presentem una petita mostra de totes les sessions. En aquest recull us volíem mostrar una mica quina ha estat l’estructura de la sessió:
            * Salutació inicial
            * Presentació dels instruments
            * Escollim instrument
            * Fem l’orquestra
            * Escollim cançons i les cantem
            * Cantem/ballem cançons relacionades amb el cos i les mans
            * Notem la vibració d’alguns instruments
            * Comiat
Val a dir que en algunes sessions hem fet modificacions introduint nous instruments o fent alguna dansa, etc. Hem gaudit molt de totes les sessions.
Anirem penjant algun clip més a l’Amida.

“Adéu Anna i moltes gràcies per fer música plegats!”

Els Bombers hem sortit pels patis de l'escola a explorar l'entorn més proper i hem "sentit el món" a través dels sentits. Hem hagut d'estar atents  i observar l'espai del pati descobrint, escoltant, olorant i tocant diferents elements de l'entorn. Hem visitat l'hort i el cirerer d'arboç de l'escola que l'hem trobat carregat de fruits. Hem agafat uns quants fruits i ens els hem endut a l'aula per observar-los i investigar-los.

En tot aquest procés, hem pogut treballar conceptes amb el seu vocabulari corresponent, un vocabulari de mitja i baixa freqüència a través de la comprovació de les característiques d'aquests fruits recollits: dur-tou, rugós-llis, rodó-quadrat-triangle-rectangle, flotar o no flotar, colors,  sec-humit, gran-petit respecte a altres elements i la seva justificació. A través del procediment assaig-error, hem anat provant diferents opcions i comprovant si les possibles hipòtesis eren certes o falses. També hem aprofitat els fruits per treballar reptes matemàtics relacionats amb la suma i la resta, així com, fer agrupacions i reparticions.

Tots aquests procediments d'observació i comprovació dels resultats a nivell visual, ha comportat haver d'emetre explicacions, respostes, solucions... tot generant llenguatge a partir d'unes vivències que ens ha comportat l'exploració a través dels sentits d'un entorn proper com han estat els patis de l'escola.

 

Clica aquí per veure el vídeo

   

En motiu de la festa de la Castanyada, els nois i noies de Bombers i Artistes han volgut preparar aquest vídeo per felicitar la festa.

Han triat una cançó molt animada, han escoltat bé la lletra per entendre-la i poder fer el repartiment dels personatges. També han escollit la roba que havia de dur cada personatge i han ajudat a l'hora de fer el muntatge amb el Moviemaker.

Esperem que us agradi!!

Clica la imatge per veure el vídeo

Felicitació castanyada Bombers i Artistes

Les aules d'Exploradors, Músics, Bombers i Artistes han practictat la cançó del Jo soc com tu d'enguany per començar a gaudir de l'arribada de l'estiu. N'hem fet un vídeo per pofer-ho compartir amb la resta de la Fundació i posar el nostre granet de sorra a les Dissantes d'aquest juliol'21!
Esprem que us agradi!
 
Jo soc com tu 21

La biaula de Jardiners i Reporters hem gaudit molt del cos a partir de la música, els massatges i la vibració. Aquí us deixem un petit vídeo de l’activitat vibratòria amb el “PANDERO”.

 

 

És genial sentir la vibració a través dels ossos i articulacions del nostre cos!!!

El dijous 29 d’abril a les aules de firaires i inventors van celebrar el Dia Internacional de la Dansa.

L’activitat va consistir en escoltar El Bolero de Ravel mentre els nens i nenes estaven situats a terra amb màrfegues acompanyats d'un adult i un mocador. L’adult anava movent el mocador sobre el cos del nen/a, marcant el ritme de la música i amb el so rítmic d'un pandero.

Es va treballar l’estimulació auditiva i també l’estimulació vestibular, tot acompanyant als infants amb un lleuger moviment al ritme de la música.

D’altres objectius treballats a l’activitat han estat: familiaritzar-se amb el so i el silenci, col·laborar amb el mocador i conèixer el pandero com a instrument de percusió.

Aquest curs, la biaula de Músics - Exploradors, hem decidit fer un drac.

 

Cada alumne ha fet un treball d’experimentació amb un tub, que després hem convertit en drac.

 

El treball d’experimentació ha estat:

  • Mirar el tub des de diferents perspectives
  • Mirar a través del tub
  • Posar la mà a través del tub (ara hi és/ara no hi és)
  • Posar objectes per un cantó del tub observant com sortien per l’altre i quin soroll feien
  • Fer sons i/o escoltar sons a través del tub
  • Fer-lo rodolar amb una i amb dues mans
  • I finalment pintar-lo amb pintura verda

Després vam tornar a presentar el tub ja muntat en forma de drac i ens ha permès fer un treball de control de l’entorn, ja que hem posat l’assecador endollat a la caixa de connexions i que l’aire sortís a través del tub, fent soroll i fent voleiar les tires de paper de seda.

 

Amb aquesta proposta hem treballat el causa-efecte, la demanda de continuïtat, hem pogut observar la transformació d’un objecte i hem pogut treballar conceptes com “més”, “commutador”, “assecador”, “m’agrada”...

Us passem l’enllaç del vídeo resum de l'activitat: https://youtu.be/6-euYpZC5PA 

L'aula de Cuiners i Mariners aquestes darreres setmanes de trimestre hem fet activitats conjuntes relacionades amb la Pasqua treballant habilitats cognitives i comunicatives i el vocabulari relacionat amb la temàtica (Pasqua, ous de xocolata, plomes,....). Hem fet jocs, experimentació amb els elements de Pasqua, danses,...
 
Pasqua Mariners i Cuiners

Les aules de Bombers i Artistes s'han encarregat de representar la Llegenda de Sant Jordi. Els nois i noies han recordat la llegenda, han treballat la comprensió d'aquesta i s'han preparat per elaborar el vídeo: repartir-se els personatges, triar el material que necessitaven i les escenes que havien de gravar.

Aquest vídeo ens ha servit per celebrar la diada de Sant Jordi de manera telemàtica amb tota l'escola.

Esperem que us agradi la llegenda i que tingueu una molt bona diada!!

Clica la imatge per veure'n la representació

sant jordi bombers i artsites

Aquest segon trimestre un Grup flexible de llenguatge de les aules de Bombers i Artistes han elaborat un programa de ràdio. 

Els objectius generals treballats han estat:

  • Potenciar la imaginació i creació per poder inventar notícies, escollint alguna de les seccions treballades (música, esports, temps, entrevistes...).
  • Estructurar-ne la informació utilitzant l'ordre correcte de la frase.
  • Elaborar el guió per gravar la notícia i repartir-se la notícia entre els diferents participants.
  • Augmentar vocagulari.
  • Potenciar el treball en equip.

 

Clica la imatge per veure el programa d'aquest segon trimestre!

RÀDIO OLÉ TU