aules

Seguint la temàtica transversal del curs - les arts - l'aula de bombers estan fent treball per projectes del sèptim art; el cinema.

Han conegut la seva evolució des de les primeres pel·lícules fins a les pel·lícules actuals amb efectes especials. 

Sabíeu que les primeres pel·lícules eren projeccions d'imatges animades en blanc i negre i no tenien so? Ara, contràriament, trobem que els ordinadors amb intel·ligència artificial poden aconseguir gairebé qualsevol cosa. A nosaltres ens ha semblat molt interessant!

Dos dels alumnes de l'aula s'estrenen com a directors i editors d'arxius audiovisuals amb aquesta pel·lícula anomenada "La broma". No només han gravat totes les escenes i han treballat la seva seqüenciació, sinó que han elaborat aquesta pel·lícula fent ús de la plataforma digital Canva i les seves competències artístiques i digitals.

Esperem que us agradi!

 

Clica aquí per veure-la!

 

Si vols fer una ullada al Sites de l'aula, clica aquí

El grup flexible de les aules d'Artistes i Bombers seguim treballant els dies internacionals. La setmana passada vam treballar el dia de la PAU (DENIP).

Si seguiu el següent link: https://sites.google.com/view/trapelles-companyia-de-teatre/not%C3%ADcies/dia-internacional#h.m6b7h2oz6d1y

podeu veure la notícia que vam preparar pel site.

Ah! i entre tots i totes, vam escriure: PAU

 

Aquest dimarts 19 de desembre, Bombers i Artistes, després de molts dies d'assaig, van representar per a tota l'escola la història "MALSON ABANS DE NADAL".

Els actors i l'actriu s'ho van passar molt bé i va agradar molt al públic. 

Aquesta representació ha servit per tancar el projecte dut a terme al llarg del trimestre.

Ha estat un treball mot exhaustiu: la història, els personatges, les escenes, el vestuari, l'atrezzo... tot ha estat treballat per aquestes 2 aules. 

És molta la satisfacció davant la feina ben feta.

I com diria en Jack Skellington: Horrible Nadal!!

És broma!!!

 

BONES FESTES!!!

 

Aquest trimestre els alumnes de l’aula de Pintors hem gaudit de les sessions de musicoteràpia amb l’especialista Anna Losantos. Hem seguit experimentant amb diferents instruments, alguns ja coneguts i d’altres no tants. Hem pogut fer tria segons les nostres preferències d’instruments i fer demandes de cançons. Tot això ho hem acompanyat d’un treball emocional fent referència a quins sentiments ens han generat diferents cançons i/o instruments. 

Moltes gràcies Anna per les sessions compartides i a les famílies per participar en la sessió de cloenda!!

Clica la imatge per veure el vídeo

Vídeo Musicoteràpia

Aquest dimecres 13 de desembre la biaula de Bombers i Artistes han fet un meet amb les i els companys d’un alumne de l'aula d'Artistes que fa escolaritat compartida amb l’escola Joan Sanpera.

Primerament s'han saludat i presentat. Després, les i els companys del Joan Sanpera han recitat el seu poema de Nadal que era molt bonic!

A continuació, l'alumnat de Bombers i Artistes els han mostrat la gravació de vídeo d’una de les escenes de l’espectacle que estan preparant “Malson abans de Nadal”. Els ha agradat tan que han demanat poder-lo veure sencer!

Com sempre ha estat un plaer compartir aquesta estona conjunta.

Gràcies professionals i infants de l’escola Joan Sanpera!

 

Aquest primer trimestre, l'alumnat de Mariners i Cuiners han experimentat tot gaudint amb diferents elements de tardor, centrant-se en la taronja i la canyella. Aquestes activitats han acabat concluent amb la realització d'un petit detallet de tardor

 

Clica aquí

La biaula d'Inventors i Firaires han treballat a tarvés d'un dels elements més típics de la tardor: les fulles seques. Han mirat, escoltat i tocat les fulles. Amb el braç articulat i un pulsador, han fet caure les fulles de dalt a baix fent una activitat que combina l'experiemtnació amb elements tècnics de control de l'entorn. Després han acabat fent una activitat plàstica posant cola als arbres fets amb cartolina i enganxant les fulles. 

Tot aquest conjunt d'activitats els ha servit per treballar l'atenció, els seguiments visuals, la coordinació ull-mà, la causa-efecte i la permanència de l'objecte tot fomentant el gaudi.

 


clica aquí

Arribada la tardor, l'aula d'Inventors i Firaires han realitzat una activitat conjunta d'experimentació amb els sentits tot fent uns fantasmes "trepitja-papers".

Han mirat, tocat, escoltat les pedres per descobrir-ne les seves propietats a través del joc i el gaudi experimentant sensacions diferents. 

Han pintat les pedres amb pintura blanca  amb les mans per percebre la sensació freda de la pintura i la seva viscositat. Hi ha a qui ha agradat més que a altres. El fet de percebre sensacions agradables i desagradables és un bon moment per potenciar-ne la consciència i verbalitzar el que les seves expressions facials i corporals ens estan dient.

 

clica aquí

                            

 

                          

En el marc dels darrers dies del curs, les biaules del Bloc de Mar hem celebrat una festa hawaiana.

Hem fet convergir 2 temes que s’han treballat al llarg del curs de manera més lúdica:

-   Tema transversal del curs “Cultures del món”

-    La importància de la hidratació

-   Conceptes lligats al tot el vocabulari específic que s’ha fet servir entorn a les activitats.

 

Les 6 aules del bloc, ens hem trobat al pati interior que estava decorat amb elements que recordaven Hawai. Allí hi havia 2 racons:

-  Fer batut de pinya, meló i síndria: l’alumnat ha pogut tocar, olorar, mirar, i alguns tastar aquests fruites i després amb la caixa de connexions i la batedora s’ha fet un batut. Alguns alumnes l’han tastat allà mateix i d’altres de postres o per berenar.

-   Fer suc de taronja amb l’espremedor, gaudint de la vibració de l’aparell

Les activitats han estat amenitzades amb música hawaiana i unes quantes professionals han fet una dansa hawaiana acompanyades per l’alumnat.

Aquí us deixem un tastet visual de la proposta:

 

Clica aquí per veure el vídeo

ALOHA!

La setmana del 8 al 12 de Maig, les aules de Cuiners i Mariners van treballat l’estimulació dels sentits amb el tema de Sant Ponç.

Primerament, van anar a l’hort de l’escola, a la part de plantes medicinals. Van mirar, tocar i olorar herbes aromàtiques.

Van poder experiemtar amb fulles suaus i d’altres rugoses; tiges i troncs petits que punxaven; branques petites amb les que es podia fer pessigolles. Van poder veure que la farigola i el romaní, fan olor però rasquen.

Les olors eren diferents però totes agradables. La menta donava sensació de frescor, l’alfàbrega tenia una olor forta i l’espígol, en canvi tenia una olor agradable.

Quant als colors, la camamilla tenia floretes petites i blanques i el poliol les tenia liles com l’espígol.

Es va recollir unes quantes herbes per portar-les cap a les aules. 

Un altre dia, es va fer massatges relaxants amb pindes i oli amb olor d’espigol.

El dia que es va anar a la sala multisensorial, es van visionar paisatges del camp experimentant sensacions de frescor de l’aire amb el ventilador.

Finalment, es va tocar tot de llavors d'espígol i es van omplir unes bossetes per portar a casa i perfumar els armaris.

 

Clica aquí per veure el mutatge del recull de les activitats.

 

 

La setmana del 24 de març hem celebrat els Jocs Florals a l’escola.

Com en cada edició, els nostres són uns Jocs Florals cooperatius on tot l’alumnat de l’escola treballa durant una setmana una cançó, un poema, un conte o un text segons els propis objectius.

La fita que tenim és trobar-nos el darrer dia com a cloenda i fer una creació conjunta.

Enguany, les logopedes i la nostra il·lustradora Marta Quella ens han preparat un trencaclosques gegant que era la Terra.

El primer dia, un alumne va tenir la tasca de repartir les peces a les diferents biaules explicant,  amb un comunicadors -l’step-, què s’havia de fer.

Cada biaula va decorar la peça amb els materials escollits i va poder escoltar i treballar la cançó del Pot Petit “Viatjant per tot el món”. 

 

Aquí podeu visionar un fragment de la cançó adaptada amb pictografia

 

Per la cloenda vam fer una trobada conjunta a la sala gran on tot escoltant la cançó Viatjant per tot el món, vam muntar el trencaclosques i vam posar-hi titelles d'infants d'arreu del món. 

 

Aquí teniu el vídeo de la Cloenda

 

L'aula dels Firaires ha estat treballant la Primavera a través de l'experimentació amb els sentits aprofitant que les flors creixen en varietat de colors, olors i textures. S'ha aprofitat les zones de pati de l'escola per anar a recollir diferents flors que hem trobat. A més a més, s'ha experimetnat amb roses i tulipes que s'han mirat, olorat i tocat des de diferents perspectives. S'han aprofitat els pètals de les roses vermelles per anticipar que es ferien caure per fer seguiments visuals. 

Una altra activitat relacionada ha estat la de control de l'entorn a través de la regadora adaptada omplint amb aigua recipients de diverses formes i mides amb  les flors a dins, tot treballant el causa-efecte. Després s'ha posat tot al congelador per observar-ne posteriorment el resultat.

Els Firaires han gaudit molt de l'experiència de totes aquestes activitats de primavera.

 

Clica aquí

Al llarg de la setmana del 17 al 21 d’abril, des de l’escola hem volgut treballar la festivitat de Sant Jordi.

Les aules han realitzat diverses activitats relacionades amb la diada, com ara explicar i representar la llegenda, manualitats per fer la rosa o el punt de llibre.

En un dels racons de l’escola, es va crear l'espai temàtic de Sant Jordi amb diferents propostes obertes a tot l’alumnat on hi havia:

  • Un photocall amb els principals persontages de la llegenda.
  • Disfresses dels diferents personatges de la llegenda.
  • Contes per poder mirar i explicar.

Tot amb l'objectiu de poder gaudir tot treballant la temàtica d’aquesta festivitat catalana.

 

Us deixem un video perquè pogueu veure que bé ens ho vam passar.