aules

L'alumnat de l'aula dels Artistes, desprès de veure alguns informatius, parlar-ne i mirar les seccions que poden tenir els informatius que fan per TV, s'ha escollit indivisualment la secció que es volgués fer i pensar quina informació s'hi voldria explicar. Amb tot, el que s'ha anat treballant ha estat:

  • Potenciar el pensament creatiu.
  • Potenciar l’autoestima i l’autonomia.
  • Treballar en equip respectant les idees dels altres.
  • Pensar idees (pluja d´idees) per tal de fer un projecte.
  • Despertar la curiositat i la motivació pel projecte.
  • Buscar diferents maneres de fer les coses.
  • Pensar i dur a terme entrevistes pas a pas.
  • Fer una estadística del temps del mes de novembre.
  • Conèixer les seccions d´un informatiu setmanal.
  • Comunicar-se amb altres persones de l´escola per buscar l´informació necessària per omplir les seccions.

Les seccions escollides i/o temes treballats han estat:

  • El temps
  • L'actualitat
  • Els esports
  • El realitzador
  • El periodista corresponsal/entrevistador

 

 

Clica aquí per veure el resum

Aquest tercer trimestre, a partir de mitjans de novembre, hem començat a treballar el Nadal a l’aula. El fil conductor ha estat la cançó “M’agrada el Nadal” de la Dàmaris Gelabert. A partir d’aquesta, vam escollir una sèrie de conceptes a treballar, alguns potser ja els havien treballat en cursos anteriors i per tant l’objectiu ha estat reforçar-los. Els hem treballat a nivell de dibuix, foto, objecte, paraula i símbol.

 

Per treballar cadascun d’ells hem realitzat una activitat específica dins de l’aula i després altres activitats tant a l’aula com fora d’aquesta. Per exemple hem treballat el concepte dimoni disfressant-nos de dimoni, veient una figura d’un dimoni, però també a la multi amb el mateix objecte i mirant i escoltant la cançó del dimoni escuat o bé davant del pessebre buscant i mirant la figura d’aquest.

 

Hem utilitzant vídeos de cançons per a treballar els conceptes i les hem mirat a l’Amida, tant a l’aula com a la multi:

 

NADALES EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1752

També ens ha anat molt bé un llibret en què hi havia els conceptes de Nadal que volíem treballar i d’altres que no hem treballat específicament però sí que hem pogut recordar. Aquest llibret el mirem i cantem cançons.

De les diferents activitats n’hem fet muntatges. Algun dels conceptes hem necessitat 3 sessions per fer l’activitat complerta.

En el recull trimestral trobareu més informació de cada activitat. Aquí us oferim els muntatges que hem fet de les fotos.

 

ACTIVITATS DE NADAL AULA EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1755

El 4t vídeo de l’Amida és la nadala amb la qual Músics i Exploradors us desitgen… BONES FESTES!!!!!!!

L’aula de Bombers hem treballat, dins de coneixement del medi, el  tema del reciclatge.

  • Hem vist com s'organitzen els diferents contenidors segons el tipus de residus que existeixen.
  • Hem comprovat que cada residu va a parar en un contenidor d'un color concret a través d'imatges, videos, explicacions i la pròpia experiència dels alumnes.
  • Hem vist la importància que té que tothom contribueixi amb el reciclatge per tal de reduir la contaminació i ajudar a preservar el planeta i el medi ambient. 
  • Hem treballat les propietats dels diferents materials per saber-los identificar, així com hem ampliat vocabulari a partir dels  temes específics treballats.

A partir d'aquest treball de reciclatge, hem experimentat el procés per fer paper reciclat a partir de restes de papers en brut, papers de diaris ja llegits i cartrons extrets del contenidor blau de paper i cartrons.

A més a més, els companys i companyses de l'aula d'Artistes ens han acompanyat amb l'experiment ajudant-nos a tallar els papers, experimentant amb les diferents textures i hem pogut explicar, tot treballant llenguatge i comunicació, tot el procés per tal d'elaborar paper reciclat.

 

No us perdeu el vídeo resum de com hem reciclat paper:

Clica aquí per visionar el vídeo.

 

 

Un curs més, la tardor passa per les nostres vides i hem de conviure amb la metereologia, fruits, festes i tradicions que la caracteritzen.

Recuperem vocabulari i conceptes ja treballats, posant en marxa la memòria a llarg termini i n’introduïm de nous; són conceptes no desconeguts però potser no treballats i/o explicitats amb simbologia.

Treballem la percepció i discriminació i potenciem la integració sensorial, a través de les propostes d’experimentació amb la carbassa, les castanyes, el raïm, els caquis, els glans, les fulles seques, les pinyes, les branques, etc.

En les activitats d’experimentació mirem els objectes del dret i del revés, tocant-los, olorant-los, etc. Volem treballar la invariància i conservació de l’objecte.

I, com no, l’atenció sostinguda (valorant-la tant quan són agents actius, com quan ho són els seus companys).

Potenciem aquests conceptes tant en les activitats d’experimentació com en d’altres: les de manipulació, en algunes cançons, a nivell informàtic, etc. Això ens porta a veure el mateix símbol en contextos comunicatius i relacionals diferents, tant a l’aula com fora d’ella (festes, sala multisensorial, passadís, etc).

Hem intentat anar creant documentació gràfica de les sessions, quan ha estat possible, i n’hem fet muntatges. Aquests els podeu trobar en el següent enllaç de l’AmidaTARDOR EXPLORADORS 19-20

 

 

 

A l’aula els hem visionat amb l’Amida potenciant la memòria, l’autonomia i l’autoestima dels alumnes, al mateix temps que els torns.

El passat 6 de juny, l'aula d'Inventors i laula de Jardiners se'n van anar al port de Mataró a fer una visita al vaixell Sant Ramon. Un cop allà, van estar amb el capità del Vaixell; van poder pujar-hi, veure i experimentar amb tot d' elements propis dels vaixellscom també van poder tocar peixos del mar.  

Clica aquí per veure un resum de la sortida

El passat 22 de maig les aules de Pintors, Exploradors i Músics vam anar d’excursió a Can Parcala. També va venir la Clàudia del Pere Parera. A les classes havíem estat treballant conceptes de la Primavera a través del conte de “L’abella”.

En Txema i la Laura ens van ensenyar moltes coses sobre les abelles i vam poder sentir a nivell sensorial (el so que fan, veure-les en un rusc, tocar una bresca, olorar la mel i la crema per massatges, tocar la cera, tastar la mel,...)

Després vam explicar el conte musicat de “L’abella”, vam fer-ho amb titelles i l’Anna Losantos va acompanyar les cançons amb la seva guitarra i veu.

Abans de dinar vam fer un passeig per les plantes aromàtiques i vam collir: espígol, romaní i farigola.

Vam dinar i descansar a l’ombreta i just abans de marxar en Txema ens va cantar una cançó. Quin regal!

Ens ho vam passar molt bé!!!

Ara a les aules seguim fent treballs sensorials relacionats amb el conte de l’Abella.

Clica aquí per veure com ens ho vam passar

El passat 16 de maig, les aules de Bombers i Artistes van passar el matí al Taller La Closka. Allà en Sergio els va estar mostrant tot de figures de gegants, nans i altres de grans i de petites fetes amb paper-cartró.

 

 

CLICA AQUÍ PER VEURE EL RESUM

Aquest curs, l'aula de Firaires s'ha presentat al Concurs Fruitasongs d'Afrucat.

Els alumnes de l'aula juntament amb la musicoterapeuta Anna Losantos, han pensat i ajudat a elaborar i interpretar una cançó sobre les fruites.

 

Vídeo:

 

 

Cançó:

ENS AGRADA LA FRUITA

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

Venim de Venezuela – PATILLA*-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán - کبوتر -

venim de molts llocs.

Venim de Venezuela – PATILLA-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán – کبوتر –

venim de molts llocs.

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

 

*Patilla, بطيخ, کبوتر : es igual que sindria a Venezuela, a Marroc i a Pakistán.

Enguany les aules d'Inventors i Firaires hem fet l'activitat de plantar, cuidar i transplantar una mongeta. 

Vam aprofitat que era ja primavera i abans vam observar i collir flors.

Aleshores vam experimentar amb les mongetes seques i el cotó i les vam plantar i regar. Vam escollir un lloc que els hi toqués el sol i vam observar com germinaven i creixin anant sortint una mongetera!

Un cop va créixer una mica la vam traslladar a un test en terra i ara l'anem cuidant i observant com creix.

Amb aquest experiment hem treballat conceptes de Descoberta de l'entorn, conceptes de Llenguatge matemàtic, hem treballat l'atenció, l'observació, etc i sobretot ha estat un treball d'Experimentació i Comunicació i llenguatge.

Aquesta experiència també queda emmarcada en el tema transversal del curs "Experimentem les ciències".

Us adjuntem un vídeo per tal que pogueu veure com hem treballat.

Ah! també el presentem a un concurs d'àmbit estatal: IX Concurso Escolar. Cuidamos el Medio Ambiente

 

Clica aquí per veure'n el vídeo

Aquest 2n. trimestre l’hem començat treballant l’ hivern com a eix vertebrador de les propostes fetes a Experimentació .
Hem anat fent petites activitats com obrir capses plenes materials com pórex o cintes de color blanc i a dins hi podíem trobar altres objectes com cotxes per jugar-hi o els fruits de l’eucaliptus.

Aquestes propostes ens conviden a tocar i a experimentar amb els diferents sentits i percebre contrasto s com el tacte del pórex i el metall dels cotxes.
Hem emprat el pórex i les cintes blanques ja que hi podíem jugar com si fos neu que féiem caure.
Altres propostes ens han permés l’ús de materials de control de l’entorn com: la regadora per omplir motllos per fer gel, la caixa de connexions amb l’assecador per desfer el gel o el vas giratori per abocar el cotó, etc

Amb aquestes activitats treballem objectius cognitius com són la percepció, l’atenció, la memòria. Són propostes que ens conviden a veure i a ser agents actius en la transformació de materials tot treballant el causa-efecte.
També hi trobem objectius de comunicació i llenguatge com és l’ augment de vocabulari, ja que les activitats van acompanyades de símbols/signes i sempre el llenguatge oral, concret i adequat a la situació educativa del moment. Per exemple els conceptes ninot de neu, neu, pastanaga, arbre,... Aquest mateixos conceptes s’han treballat en més d’una activitat.
Com sempre expliquem, són activitats que anticipem amb símbol, signe i una cançó i finalitzem sempre dient “Ja està” i signant-ho i escoltant sempre el mateix fragment d’una cançó.

Així doncs hem fet activitats com:

❖ Fer gel amb materials brillants,
❖ Pintar mandales amb els colors de l’hivern amb un aparell de pintar mandales
❖ Desfer gel amb l’assecador
❖ Fer un ninot de neu amb cotó, botons i goma eva
❖ Fer un arbre nuu
❖ Fer neu artificial
❖ Fer suc de pastanaga
❖ Jugar amb el contrast de l’escalfor de l’assecador i el fred del ventilador

Us adjuntem AMiDAS en què podeu veure com ho hem treballat les dues aules.

 Activitats d'hivern a Músics

 

Activitats d'hivern 2 a Músics

 

Hivern Exploradors 2019

 

 

 

 

 

 

La setmana més esbojarrada de l'any ja ha començat!!

Divendres vam tenir l'arribada d'en Carnestoltes científic, i ens va portar els manaments. Cada dia hem de portar l'objecte que en Carnestoltes ens ha manat i així fins arribar al divendres, on farem la gran "passarel·la Gaudir", i podrem lluir les nostres millors disfresses!

Preparats per aquesta gran setmana? Som-hi!!!

 

Clica la imatge per veure el vídeo dels Manaments!

Manaments Carnestoltes 19

 

 

Si vols veure el vídeo, clica aquí !!!!

A través d'un vídeo, l'aula de Reporters ens mostra un munt d'activitats que han estat fent al llarg del primer trimestre a l'aula.

 

Clica aquí per veure el vídeo

Aquest trimestre hem treballat el cargol a l'aula:

- Hem recollit cargols de l'hort perquè aquests mesos ha plogut molt! Els hem portat a la classe i els hem pogut observar de ben aprop.

- Hem explicat el conte d' "El cargol i l'herbeta de poniol". Ens ha agradat molt perquè cada un hem fet d'un personatge diferent.

- Al final hem acabat dibuixant espirals com les que té el cargol a la seva closca. Hem treballat en pla a la paret i ha sigut una experiència diferent. 

 

Vols veure un resum del que hem fet?

cargol