Aquest curs, hem celebrat la Festa de la Castanyada adaptant-nos a la nova situació que ens acompanya aquest curs. El fet de no poder ajuntar-nos tots i totes en el menjador, espai habitual on celebrem les festes a l'escola, no ha fet que ens quedéssim sense celebració.

Aquest cop, les aules de Bombers i Artistes ens han preparat una festa ben diferent amb el seu Rap i tot. Totes les aules hem estat interconnectades per poder anar seguint la festa en tot moment i així poder participar tots i totes des de les aules de la gran festa de la Castanyada 2020.

El grup de tutores més qui va voler sumar-se de l'escola, ahir dimarts, va rebre una formació telemàtica a mans del Dr. Àngel Alsina Pastells, catedràtic de Didàctica de les Matemàtiques a la Universitat de Girona. Les seves línies d'investigació estan centrades en l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques a les primeres edats i en la formació del professorat. Ha publicat nombrosos articles científics i llibres sobre qüestions d'educació matemàtica, i ha portat a terme múltiples activitats de formació permanent del professorat de matemàtiques en tota la geografia espanyola i a Amèrica Llatina.

Sota el títol Processos cognitius recurrents per treballar els primers coneixements matemàtics intuïtius, la formació va estar centrada en oferir un marc base amb una estructura clara dels processos cognitius comuns implicats en el desenvolupament del pensament matemàtics a través d'un munt d'activitats en contextos i materials propers a tot infant.

Aquesta formació ens dona un punt de partida a tot un treball pedagògic intern de centre entorn al treball en l'àmbit matemàtic des de qualsevol nivell.

Des de l’anunci de suspensió de les classes anunciat el passat dijous dia 12 de març de 2020, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha estat desenvolupant l’esmentat pla d’acció per a la seva posada en marxa immediata. http://xtec.gencat.cat/web/.content/centres/Pla-centres-educatius-en-linia.pdf

20 EXCURSIONS ACCESSIBLES A TOTES LES EDATS. Idioma: Català. Aquesta guia neix de l’esperit d’una mare i un pare que no es rendeixen. Amants de la natura i l’excursionisme, el naixement del seu fill amb una malaltia minoritària i amb una greu discapacitat no els ha fet parar de descobrir nous indrets.
www.editorialalpina.com

El Govern tanca a partir de demà tots els centres educatius de Catalunya

La mesura s’ha pres en el marc del Pla d’Actuació del Procicat per malalties emergents

El Govern de la Generalitat ha decidit tancar a partir de demà tots els centres educatius de Catalunya, en coordinació amb el Departament de Salut i en el marc del Pla d’Actuació del Procicat per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial d’alt risc. Ho fa com a mesura de contenció i per evitar la propagació del coronavirus. La mesura afectarà a tots els centres de Catalunya, siguin de titularitat pública, privada concertada, privada o de qualsevol altra titularitat, i a les diferents etapes educatives.

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, trametrà avui un document informatiu a tots els centres en què es concretarà l’acord del cessament de l’activitat lectiva i el tancament dels centres a partir de demà, dia 13 de març, fins al divendres 27 de març, ambdós inclosos.

Aquest fet implicarà la suspensió de l’activitat en un total de 5.492 centres:

• Llars d’infants
  • Escoles d’educació infantil i primària
  • Instituts d’ESO, batxillerat i formació professional
  • Escoles d’Art i Disseny
  • Escoles d’Adults