DADES REGISTRALS: Codi Dept. d'Educació: 08034308

DADES DE CONTACTE: Escola d'Educació Especial l'Arboç. C/ de la Pagesia, 19. 08304 Mataró (Vallveric).

L'Escola l'Arboç atén a infants i joves, en edat escolar, des dels 3 als 18-20 anys, amb varis diagnòstics que els comporten afectacions neurològiques importants les quals interfereixen greument el seu procés de desenvolupament i aprenentatge. Tots ells presenten discapacitat motriu  de diferent tipus i magnitud, afectant seriosament la funció comunicativa i d'interacció amb l'entorn, com també l'autonomia personal a diferents nivells (desplaçaments, control cefàlic, deglució, manipulació...). En molts casos apareixen associats trastorns sensorials (visual i auditius), trastorns de l'estructura de personalitat i gairebé sempre dèficit cognitiu. Estem parlant doncs de pluridiscapacitat.

L'Escola té com a objectiu fonamental el benestar de l'alumne, condició indispensable per a la consecució de la resta d'objectius encaminats a un cert creixement personal i social: potenciar la capacitat de gaudir, facilitar l'establiment de vincle afectiu, reconèixer estímuls per via sensorial, instaurar i potenciar la comunicació (oral i/o a través de sistemes alternatius i augmentatius a la comunicació SAAC), treballar l'autoestima (reconeixement de les limitacions, descobrir les capacitats), potenciar la curiositat per l'entorn (aprenentatge), accedir a eines bàsiques pel coneixement (lectura, escriptura, matemàtica, coneixement del medi...), mantenir un benestar físic i corporal.

Paral·lelament a aquests, l'escola té un objectiu clau intrínsicament lligat als anteriors:  treballar conjuntament amb les famílies. Establir objectius de treball consensuats, l'assessorar i acompanyar al llarg de les diverses etapes crítiques per a les que poden passar ells i els seus fills i, finalment, quan falten pocs anys per marxar de l'escola, preparar la derivació cap a un recurs especialitzat per a adults.

Per a tots ells, es fa necessària, doncs, una atenció educativa, assistencial i terapèutica molt individualitzada així com un seguiment mèdic, sanitari i habilitador continuat.