L’ordinador és una eina que permet al nen/a fer per ell mateix proporcionant un bon grau d’autoestima, de sentiment d’eficàcia i de sociabilització. Permet cercar i donar la màxima autonomia personal i ens serveix com a eina de comunicació.

A través de l’ordinador, es treballen els aprenentatges curriculars tenint com a finalitat la normalització.

Partim de l’observació del nen, de les seves possibilitats motores, per cercar l’accés més òptim a l’ordinador a nivell de maquinari i de programari.

Tenim en compte com és el nen i les seves motivacions per confeccionar-li material adequat i proporcionar eines perquè ells es puguin elaborar els seus propis projectes.

Fem les valoracions conjuntament amb la tutora, les logopedes, les fisioterapeutes i la família per aconseguir millors resultats.

La major part de nens/es de l’escola són usuaris de SAAC i les activitats van sempre acompanyades del reforç comunicatiu necessari, utilitzant la simbologia de l’activitat que es durà a terme, de la funcionalitat dels commutadors, dels colors a triar per pintar...

Valorem la importància del control postural a l’hora d’accedir a l’ordinador, el tronc i els peus han d’estar ben posats, així com els commutadors, teclat, joystick i la pantalla han d’estar a l’abast de la mobilitat i visió del nen/a.

Partim de la normalitat en l’accés i posem les adaptacions necessàries per a cada nen/a.

Tenim usuaris que accedeixen amb commutadors, ratolins adaptats, trackballs, joysticks amb control de velocitat, teclats magnificats, cobertors de teclat,braços articulats, licorni, pitets per posar els commutadors a la barbeta, pissarra digital...

Creem activitats ludico educatives adequades per els nens/es del centre al portal www.lamosqueta.cat i software educatiu com l’A Mida.