La setmana de l’1 al 5 de juny, les aules de Bombers, Artistes, Pintors, Esportistes, Músics i Exploradors han fet un projecte de tallers de control de l’entorn i alimentació.

Primer, les aules van rebre un vídeo de presentació que els convidava a realitzar un repte: de dilluns a dijous haurien de fer un taller de cuina i en sortir de cada taller rebrien un segell conforme l’havien realitzat.

Així doncs, les 6 aules s’han redistribuït en 4 grups (els Tastaolletes, els Màquines de la cuina, els Supercuinetes i els Gourmets) i s’han organitzat 4 tallers a fer durant els 4 dies, per tant, cada dia 1 taller diferent:

-          Taller de granissat

-          Taller de batut de fruita

-          Taller de maduixes amb nata o xocolata

-          Taller de gaspatxo

Finalment, el divendres, dia de cloenda, s’han trobat un nou vídeo felicitant-los per la feina feta i un diploma acreditatiu de ser “Els xefs del polsador”.

Aquest projecte ens ha permès barrejar infants i joves d’aules diferents, mantenint professionals de referència i oferir una oportunitat de treball que s’ha anat ajustant a cada un dels grups i alumnes que hi han participat; des d’un nivell més sensorial a un més abstracte.

El fil conductor ha estat la transformació d’aliments i s’ha fet amb elements de control de l’entorn.

Així doncs, s’han treballat habilitats cognitives com la discriminació, percepció, invariància de l’objecte, anàlisi i síntesi, etc; habilitats relacionals i personals (havent de compartir amb altres infants i professionals, l’autonomia...), motrius (bimanualitat, agafar, tallar,...), comunicatives i lingüístiques (augment del vocabulari, expressió de preferències, demanda,...).

Una feina divertida i refrescant tot encaminant-nos al final del curs.

Clica aquí per veure el vídeo resum dels dies dels tallers

 

 

 

Tota aquesta tasca no seria possible sense la implicació de la comunitat educativa, tant les professionals (educadores, mestres, logopedes, fisios) com les voluntàries: Míriam i Ángela; un agraïment especial per a elles dues!

 

 

L’Escola torna a ser reconeguda amb el Premi Baldiri Reixach

L’E.E.E l’Arboç ha estat novament distingida amb un Premi Baldiri, un dels reconeixements més prestigiosos dins l’àmbit educatiu català. Els premis Baldiri són atorgats per la Fundació Carulla i hi ha diferents categories. Enguany, la categoria per la que es concursava era la d'Experiències que reconeix projectes educatius innovadors que utilitzen la llengua, les arts i la cultura com a motors de transformació social i educativa.

Aquest reconeixement té un valor especialment rellevant per a la nostra escola, ja que no és la primera vegada que el centre és premiat en alguna de les categories dels premis. L’any 2022, l’Escola va estar premiada en la categoria d'Arts i Llengua distingint projectes educatius innovadors que promoguin l'ús social de la llengua catalana mitjançant respostes creatives i transformadores articulades des dels llenguatges artístics. El priojecte presentat donava una visió consolidada d'una trajectòria basada en la innovació pedagògica, el compromís amb l’alumnat i la voluntat de contribuir a una educació inclusiva i transformadora, presentant com l'escola treballa les arts. Adjuntem link de la seva notícia 

Un projecte amb mirada inclusiva

En aquesta edició, el projecte presentat per l’escola, titulat “Jocs Florals Inclusius”, ha estat el que ha merescut el reconeixement del jurat. Es tracta d’una iniciativa que posa al centre la participació de tot l’alumnat, garantint que cada infant i jove pugui expressar-se i formar part activa d’una proposta cultural tan arrelada com els Jocs Florals.

El projecte destaca per la seva capacitat d’adaptar-se a les necessitats educatives diverses, tot fomentant la creativitat, l’expressió i l’ús de la llengua com a eina de comunicació i cohesió. En aquest sentit, s’alinea plenament amb els objectius dels Premis Baldiri, que impulsen experiències educatives capaces de generar canvis significatius dins i fora de l’aula. 

La notícia del galardó ha estat publicada en la revista local El CapGros de Mataró, i entre la seva redacció destaquem quan diuen: En total, l’edició 2025-2026 dels Premis Baldiri Reixac ha reconegut 28 centres educatius en diferents categories: Premi Baldiri Arts i Llengua, Premi Baldiri Experiències i Premi Baldiri a l’Escola Transformadora. La dotació global dels premis és de 44.000 euros. S’hi han presentat 137 projectes, dels quals 114 procedeixen de Catalunya, 21 del País Valencià, 1 de les Illes Balears i 1 de Catalunya Nord. Segons la directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, els premis volen reconèixer projectes que utilitzen les arts i la llengua catalana per generar “pensament crític, cohesió i noves maneres de mirar el món”. Aduntem link de la notícia.

 

Orgull de comunitat

Aquest nou reconeixement és motiu d’orgull per a tota la comunitat educativa de l’Arboç: alumnat, famílies i professionals. Suposa un impuls per continuar treballant en línies pedagògiques que garanteixin una educació inclusiva, significativa i de qualitat per a tothom.

Convidem a tothom a conèixer més sobre el projecte a través del vídeo:

https://www.youtube.com/watch?v=I_yWNB6fLoM

 

Amb aquest premi, l’Escola l’Arboç reafirma el seu compromís amb una educació que posa les persones al centre i que entén la diversitat com una oportunitat per créixer i transformar la societat.

Mentre l’escola cada dia batega amb ritme i alegria,

hi ha feines que no fan soroll, però aguanten tot el “follón”.

No surten mai a l’escenari, ni tenen aplaudiment diari,
però si un dia fallen, els tempos se’ns desmarxen.

Feines discretes, pacientment, fetes amb cura i amb talent,
que no busquen lluentor sinó que tot funcioni molt millor.

Són mans que pensen abans d’hora, ulls atents mentre tothom corre,
caps que resolen mil detalls sense fer-ne mai escarafalls.

Són feines fetes amb criteri, amb ofici, cor i criteri,
amb constància i dedicació, sense medalla ni menció.

Per això avui, 19 de maig, des d’ara i avui queda assenyalat: Dia Mundial del Treball Invisible 

per donar nom al que sosté l’escola cada dia, apagant focs mentre tot plegat va fent via.

Un dia per dir, alt i clar, que sense aquest treball callat
l’escola no seria el que és, ni podria funcionar després.

I aquest curs, amb orgull i bon humor, el dediquem a una feina en concret:
la de la cuina, feta amb cura i criteri, que cada migdia juga al Tetris per fer-ho tot bé.

I que l’any vinent s’hi afegeixin altres mans callades,
per anar fent visibles, cada 19 de maig, les mil i una feines amagades.

 

No et perdis el vídeoclip 

Presentació

Un curs més iniciem la Setmana Temàtica!

Com molts ja sabeu és una setmana en què tot l’alumnat de l’escola fan activitats especials a partir d’un tema, habitualment el transversal d’escola.

La Setmana Temàtica té una estructura concreta; el dilluns es fa la Presentació dels Tallers que hi haurà, el dimarts i el dimecres es fan Tallers (mitja escola fa un taller i l’altra mitja un altre) i el dijous es torna a fer trobada conjunta per concloure la setmana.

Aquest curs s'ha escollit el tema transversal com a tema central de la Setmana Temàtica: Gaudí.

 

Dilluns, Presentació a la sala gran on hi ha hagut una sorpresa.

En Gaudí ha deixat un vídeo explicant el funcionament de la setmana i ha proposat un repte, construir una gran escultura entre tots i totes el dia de la cloenda.

Un cop vist el vídeo, s'ha pogut experimentar amb tot d'elements naturals relacionats amb el mar i la muntanya per donar ales a la inspiraació de cara a les creacions de les capses de cartró que s'hauran de decorar en un dels tallers.

 

Dimarts i dimecres, de manera alternada, mitja escola a decorar capses i l’altra mitja gaudirà d’ofertes de Control de l’entorn.

 

Us deixem el calendari de la Setmana i el vídeo de presentació d’en Gaudí.

 

 Desenvolupament

Durant la Setmana, després de la Presentació, s'han dut a terme el Taller de pintar capses de cartró, el Taller de Control de l’entorn i el dijous s'ha tancat la setmana amb una Cloenda.

Els Taller de Capses s'han fet a la Sala Gran tant dimarts com dimecres i tots els infants de l’escola van pintar diverses capses de cartró.

El Taller de Control de l’entorn, s'han distribuït en 3 espais: Zona d’Activitats, on hi havia complements per a disfressar-se de Gaudí i fer-se una selfie al costat d’un gran dibuix seu; al carrer de Gaudí (passadís decorat com un carrer temàtic) on hi havia una sargantana, acompanyada d’aromàtiques flors, il·luminada amb llumetes i un drac que treia aire calent; i a la Sala d’Activitats amb propostes a l’OMI, a la Pantalla digital, ventiladors en forma de flors, uns vitralls com els de la Sagrada Família que s’il·luminaven, etc

La Cloenda s'ha fet a la Sala Gran, on s'ha construït una escultura gegant amb totes les capses en forma d’arc gegant sota el qual, al ritme de la cançó d’en Gaudí, s'ha pogut passar-se per sota.

Finalment, s'ha rebut la visita sorpresa d’en Gaudí que ens va felicitar per la feina ben feta!

Un curs més donem tancada aquesta setmana tan especial, una setmana que ens ajuda a compartir la feina plegats i a descobrir noves relacions amb companys d’altres aules.

Clica aquí per veure el vídeo resum

 

Seguint el fil conductor d’aquest curs dedicat a Antoni Gaudí, l’11a edició dels Jocs Florals de l’Arboç també s’ha inspirat en l’univers creatiu de l’arquitecte.

Enguany, la proposta ha girat entorn de la versió de la cançó “Viva la Gente”, interpretada per Mireia Muñoz en clau de jazz, amb producció de Fèlix Blas i la participació de les veus d’Ivet Farràs, Abril Farràs, Cinta Blas i el mateix Fèlix Blas.

Una de les novetats més destacades ha estat la implicació d’un grup de l’IFE de l’escola, que ha col·laborat activament en la preparació de l’activitat. Aquesta participació reforça la filosofia que acompanya els Jocs Florals any rere any: construir una experiència inclusiva, viva i adaptada a la realitat de cada curs.

El dimecres 29 d’abril, a la sala gran, tota la comunitat educativa es va reunir per gaudir d’aquesta proposta tan especial, dinamitzada per 5 alumnes de l’aula de 3r de l’IFE. L’alumnat havia preparat una posada en escena amb elements visuals i sensorials inspirats en la lletra de la cançó, que prenien vida sota la llum de neó dels diferents focus.

Durant l’activitat, vam poder observar imatges d’algunes de les obres més emblemàtiques de Gaudí, experimentar amb la fluorescència de la “pluja seca” -incloent-hi elements de temàtica gaudiniana- i, per acabar, fer voleiar conjuntament la manta de colors de l'escola que brillava intensament sota la il·luminació.

Va ser un matí molt especial, ple d’emocions, creativitat i treball compartit.

Moltes gràcies, nois i noies de l’IFE!

Us deixem el link de la cançó: https://www.youtube.com/watch?v=drTvBHF6cd4 i també un petit vídeo-muntatge de l'activitat.

Clica aquí per veure el vídeo-muntatge