Durant els darrers dies del segon trimestre, algunes aules del bloc de Mar vàrem  gaudir d'una activitat conjunta relacionada amb la Pasqua: La recerca d'ous de xocolata pel pati petit. 

L'alumnat de Bombers i Artistes han creat uns rodolins, amb el suport de l'adult, per donar pistes als companys i companyes de les altres aules del Bloc de Mar per cercar els ous de Pasqua.

Durant el procés de la creació dels rodolins, s'ha estat treballant un munt d'aspectes, entre ells: consciència fonològica, vocabulari i construcció de frases.

Ha estat una activitat on tots i totes han gaudit molt. 

Posteriorment, Inventors i Firaries han aprofitat els ous de xocolata que han trobat per treballar tot experimentar amb la xocolata: mirant, olorant, tocant i tastant.

Clica aquí per veure el vídeo

Les darreres dues setmanes,  les aules d’Inventors i Firaires hem fet musicoteràpia amb l’Anna Losantos .

Als nostres nens i nenes els hi ha agradat molt tornar a trobar-se amb l’Anna i compartir músiques, danses, cançons i jocs musicals. A tots i totes els  hi agrada interactuar tocant els instruments, traient  veu i ballant  acompanyats per l’Anna i la seva guitarra.

També poder escollir l’instrument que els hi ve de gust tocar, descobrir el so d’instruments nous i desconeguts i també sentir la vibració d’alguns instruments que fan pessigolles.

Tant pels nens i nenes com per les acompanyants, ha estat una experiència molt agradable i enriquidora que hem pogut aprofitar molt i  ens agradaria poder continuar el proper curs

 

Clica aquí per veure el vídeo

Aquest 2n trimestre, les aules de Cuiners i Mariners ens hem agrupat per pujar a la sala de psico. 

Un grup d’alumnes ha aprofitat per treballar conceptes matemàtics a nivell corporal. Han vivenciat alguns conceptes com sobre - sota, ràpid - a poc a poc, a dins - a fora, a dalt - a baix. A mesura que els vivenciaven, buscaven el símbol per posar-hi nom i, en alguns casos, també feien la cerca en les seves llibretes de comunicació. 
Tot això s'ha treballat a través d’una història en què cada infant escollia quin animal volia ser; començàvem tots junts a sota les onades i aleshores cada animal del mar anava fent un parell o tres de propostes; finalment acabàvem cada sessió junts a dalt del matalàs fent un massatge.

Aquesta proposta psicomotriu i pedagògica, a més a més de tenir presents objectius cognitius i comunicatius, s'ha compartit amb la fisio de la biaula per poder també tenir en compte tot d'aspectes motrius.

Aquestes activitats han quedat recollides en un Amida per recordar tots aquests conceptes: http://amidacomunica.cat/show/2108

Gràcies a la donació de Laptops HP, els alumnes de Bombers han pogut fer una activitat compartida i simultània, cadascú amb un Laptop amb el sofware i accés adequat a les característiques individuals de cada un. 

 

Gràcies a poder accedir a eines tecnològiques per a cada alumne dins l'aula, ens permet poder dissenyar activitats que fomenten un treball cooperatiu però a l'hora individual podent respectar així els ritmes, accesos i possibilitats de cada un.

Activitat: Mapa de paraules sobre el Mar.

Cada alumne, de manera individual en el seu Laptop, va creant i confeccionant una llista de paraules sobre el Mar en un document drive que a l'hora està compartit amb la resta de companys que també estan pensant i col·locant paraules a aquesta llista. La màgia de veure com van apareixen en la pantalla del laptop de cada un, altres paraules pensades i col·locades pels altres companys, ha facilitat en tot moment la concentració i atenció al llarg d'una activitat d'un treball cooperatiu. Un cop han donat per finalitzada la llista, l'han abocada al wordArt per fer un mapa de paraules com a resultat final.