Aquest primer trimestre les aules de Pintors i Esportistes hem gaudit de l’activitat de musicoteràpia a mans de l’especialista Anna Losantos. Aquest curs, com a novetat, hem fet una sessió oberta amb les famílies de manera presencial o telemàtica per facilitar la participació.

Per començar la sessió sempre ho fem amb la mateixa cançó i l’Anna ens saluda un a un amb la guitarra. Seguidament escollim l’instrument que més ens agrada, reforçant la tria amb els símbols corresponents. Quan tothom té el seu instrument, fem una estona d’orquestra, seguim les indicacions de l’Anna i treballem el ritme i el volum amb cada alumne  mitjançant els pictogrames: fort o fluix; ràpid o lent.

Finalment, acabem la sessió amb una mica de danses i cançons més mogudes o amb instruments de relaxació depenent del que necessitem aquell dia, i despedim la sessió amb la cançó de fi d’activitat. 

Ens ho hem passat molt i molt bé! Moltes gràcies Anna!

 

Clica el símbol per veure el vídeo

Instruments

L'aula dels Firaires hem estat treballant la tardor i les tradicions culturals  a partir de diferents elements d'experimentació a través dels sentits i activitats de control de l'entorn:

Hem treballat:

  • La pluja a través de la pintura freda, l'aigua i fent ploure amb el núvol de control de l'entorn
  • Activitats de causa-efecte a través de l'OMI (el projector interactiu) 
  • Experimentació amb fulles seques i activitat de control de l'entorn per fer volar fulles.
  • Realització de crispetes a través de l'experimentació amb els sentits acompanyat d'una altra activitat de control de l'entorn.

En totes aquestes activitats hem estat potenciant i estimulant habilitats cognitives com l'atenció, la memòria i la percepció. També hem treballat la causa-efecte, la permanència de l'objecte i la demanda de continuïtat així com sensacions a través dels diferents sentits: la vista, l'olfacte, el gust, el tacte i l'oïda.

Aquí teniu el link de les diferents presentacions AMIDES on es veuen les diferents activitats: http://amidacomunica.cat/show/2220

 tardorfiraires.jpg

 

A la biaula de Músics-Exploradors s'ha dut a terme una activitat per experimentar amb el moviment lliure i els nostres cossos. La proposta ha partit dels principis de la dansa Contact per potenciar la competència corporal i altres canals de comunicació. 

El Contact-improvisació és una forma de dansa basada en l'exploració del propi cos i en el diàleg corporal amb altres cossos, desenvolupant moviment conjunt. 

L'activitat s'ha realitzat com a tastet inicial per poder valorar l'experiència corporal amb l'alumnat i recollir primeres impressions per una possible continuïtat del projecte.

Clica aquí per veure un resum de les sessions

Aquests dies s'ha ha estat treballant la cultura de Mèxic lligat amb la Castanyada. Les aules de Bombers i Artistes van fer unes propostes basades en el “Día de muertos” com activitat emmarcada en el tema transversal d’aquest curs “Les cultures del món”, i en particular, la cultura mexicana.

Les aules del bloc de mar han conegut que són les catrines; les caricatures de calaveres somrient. Amb diferents materials i objectes, sobre siluetes de catrines, cada aula ha pogut confeccionar-ne de diferents.  

Cada aula ha pogut escollir materials tot tocant, mirant, partint de l’atenció, la percepció i discriminació de l’alumnat al llarg de la proposta.

Cada grup va treballar la proposta segons els seus objectius: la creativitat, les parts de la cara, els colors, les formes, conceptes espacials, etc.

Una activitat… múltiples objectius segons les necessitats de cada alumne!

El resultat de les diferents catrines s'han anat penjant decorant els armaris del passadís de mar.

Si voleu mirar com ho vam fer i com han quedat? Doncs cliqueu!!  http://amidacomunica.cat/show/2247

 

 

Les darreres setmanes de juny, els Bombers hem jugat a un Escape-room (joc de pistes) a l'entorn d'un misteri relacionat amb el mar. A través d'aquest joc hem treballat:

  • Les bases cognitives: atenció, percepció, memòria.
  • Resoldre problemes emprant la lògica i les eines adequades treballades a matemàtiques: seriacions, classificacions, situacions espacials, formes geomètriques simples, numeració i resolució de petits problemes matemàtics.
  • Ser capaç de resoldre una seqüència lògica.
  • Resoldre problemes relacionats amb la lectoescriptura: reconeixement de lletres i sons, consciència fonològica i lectura i escriptura sil·làbica
  • Treballar la manipulació fina.
  • Potenciar la creativitat
  • Ser capaç de treballar en equip cooperant amb la resta de companys

S'ha gaudit molt de l'activitat tot i la calor d'aquests dies.

Agraïm la col·laboració de les famílies que ens han gravat videos perquè els nois i noies poguessin esbrinar els enigmes. 

 

Clica aquí per veure el muntatge!