Durant el primer trimestre d’aquest curs les aules de Reporters i Jardiners hem treballat la tardor.

Les dues aules hem fet algunes activitats d’Experimentació a través dels sentits iguals i d’altres de diferents.

Els objectius de treball són:

• Percebre els diferents elements a través dels sentits de manera estructurada.
  • Discriminar sensorialment els elements treballats.
  • Mantenir l’atenció durant l’activitat mentre l’alumne està sent agent actiu.
  • Mantenir l ‘atenció de principi al final de l’activitat.
  • Mantenir l’atenció quan l’activitat és compartida amb la resta de companys.
  • Observar i vivenciar els elements treballats des de diferents perspectives ( invariança de l’objecte i conservació).
  • Recordar la sessió treballada a través d’imatges.
  • Recordar l’element ja treballat en d’altres en d’altres situacions.
  • Usar alguna funció comunicativa: demanda de continuïtat, fer demandes,...
  • Esperar el seu torn.
  • Imitar un model donat si es possible.
  • Prendre decisions.
  • Manifestar el grat-desgrat.
  • Posar paraules del que deuen sentir ( emocions) quan experimentem.
  • Treballar vocabulari (oral, signes, símbols).
  • Potenciar la seva autoestima i autoconeixement.
  • Potenciar la interacció social amb l adult i els companys si és possible.

Aquests objectius s’han adequat per cada alumne.

Cal dir que les sessions tenen una mateixa estructura que els nens van coneixent i que els permet entendre millor què passarà i què els demanem que facin, a mesura que van fent més sessions. L’estructura és:

anticipació de l’activitat amb una cançó “Obre els ulls” dels Catarres i mostrant el símbol widgit o tangible.

realització de la sessió oferint l’estímul (objecte), primer per un canal sensorial acompanyant-ho de frases simples com “mirem la taronja amb els ulls”, després per un altre canal,... i respectant el ritme i desig de cada alumne.

finalització de l’activitat posant un fragment de la cançó “S’ha acabat” i moldejant-los el signe de “ja està”.

Així doncs els elements amb què hem experimentat han estat:

• taronges - Fem suc (2 aules)
  • caqui (2 aules)
  • fulles seques (2 aules)
  • magranes (2 aules)
  • mandarines (Reporters)
  • pals i pinyes (Jardiners)
  • codony i magrana (Jardiners)

D’algunes de les sessions hem fet fotografies i muntatges que podeu veure si aneu a l’AMida i busqueu a través dels noms de les aules.

Els nens hi poden accedir a través dels commutadors i així poden recordar i compartir amb vosaltres què han fet, això els farà sentir importants!

Clica la imatge per mirar a l'Amida dels Reporters                              Clica la imatge per mirar l'Amida dels Jardiners

amida tardor reporters                                                 amida tardor jardiners