Les sessions es van repartir de la següent manera:
- 3 sessions per aula en què es treballava l’apropament als instruments, demanda de cançons, treball de conceptes com soroll-silenci, ràpid-lent, etc
- 1 sessió (la 4a) també per separat perquè cada aula convidés a les famílies de l'alumnat a compartir la sessió
- 2 sessions d’assaig.
- El dia de la representació.
La finalitat era poder representar el conte davant d’algunes aules. El conte era inventat i personalitzat, una versió molt lliure de “Els músics de Bremen” → "L'orquestra de l'Arboç" . Es va treballar els instruments que hi surtien i el conte en diversos formats, amb diferents recursos, espais i situacions. Es va fer un Tenim es va fer un Amida amb els contes i vídeos dels intruments perquè cada aula el pogués treballar per separat i també junts en algun moment del migdia. Amida L'orquestra de l'Arboç
Aquests mateixos vídeos es van poder mirar a la sala Multisensorial activant-los amb el Proximity i lligant altres estímuls de la sala a cada un d’ells per així captar més l’atenció de l'alumnat.
Un altre recurs que es va fer servir va ser el projector interactiu (OMI), on es van programar propostes diferents per a relacionar: objecte (portàvem els instruments reals que feiem servir pel conte), fotografia, dibuix, imatge i so de cada un dels instruments. Aquestes propostes les van fer cada aula per separat.
A les aules es van poder fer un seguit de propostes en relació als instruments en general i amb les famílies d’instruments:
- Família de vent:
- La Cristina, una de les logopedes de l'escola, va tocar cançons amb el bombardí. L'alumant va poder explorar el bombardí observant per on es bufava,
tocant els pistons i notant la vibració i per on sortia l’aire. Aquesta proposta es va fer conjunta les 2 aules.
- Un altre dia es va experimentar amb flautes i xiulets.
- Família de percussió:
- Es va experimentar amb arròs, picarols i fesols i es va fer una maraca amb arròs o fesols.
- Es va explorar i tocar diferents instruments de percussió com maraca, picarols, pandereta, xilòfon, kigonki, sansula, timbal...
- Família de corda:
- Es va explorar i tocar diferents instruments com: guitarres i cítares.
- Família electrònica:
- El Beamz és un instrument electrònic que pot accionar-se sols movent les mans amb intersecció amb els feixos infrarrojos de l'aparell.
Es van portar a terme altres propostes relacionades amb el projecte:
- Explicar el conte a cada aula amb els materials, tant a terra com asseguts en cadira. També es va fer en el moment de migdies en què l’alumnat de la biaula estaven junts.
- L'aula d'Exploradors va crear el decorat amb pintura amb rodillos i pinzells.
- Un encarregat de cada aula va anar amb l'Step a convidar l'alumnat de les aules de pintors, Esportistes i Mariners perl dia de la representaació.
- La setmana de la representació, es van fer 2 assajos generals a l'espai on es faria la representació.
En aquests assajos, com en les sessions de l'Anna losantos, a més a més de representar el conte, s'ha treballat seguint una estructura concreta:
- Benvinguda
- Representem el conte
- Escollim i cantem cançons
- Ballem
- Fem música tranquil·la
- Comiat
Al llarg d’aquest procés s’ha anat tenint presents els objectius individuals de cada infant, així com les seves necessitats. Però ha estat una gran oportunitat de crear vincles i treballar les relacions interpersonals i les destreses socials.
El fet d’acabar el projecte amb una posada en escena davant d’altres aules és per dotar als infants d’aquesta experiència i reconèixer la seva tasca i esforç, fomentant la seva autoestima.
La representació es va acabar com si fos una gran sessió de músicoteràpia en què artistes i convidats van escollir cançons, van cantar i ballar, fins acabar la sessió calmant les emocions amb la guitarra i el kigonki tot acomiadant-se donant les gràcies per compartir i fer música plegats.
Aquest projecte s’ha realitzat gràcies a la implicació de totes les professionals de la biaula, a l’Anna Losantos i a la generositat del voluntariat de l’Ángela.
Gràcies de part de la Vicky, l’Adam, l’Oussama, la Zina, en Tiago, l’Andrii, l’Arlet i l’Alfa!!