Imprimeix
Categoria: aules
Vist: 516

Ràtio: 0 / 5

Estrelles inactivesEstrelles inactivesEstrelles inactivesEstrelles inactivesEstrelles inactives
 

La biaula d’Inventors i Firaires hem estat treballant el Nadal a partir d’un poema cançó: “Una estrella jo faré”.

Les 2 aules hem estat treballant el poema en el moment de les tasques, ambdós grups ho han fet amb l’step i reforçat amb material més sensorial o bé fent-ne la lectura amb pictos, també hem aprofitat la mica de coreografia que té per moure una mica el cos.

A nivell d'àmbit artístic, cada alumne ha fet una estrella per a vivenciar el contingut del problema, un grup ho ha treballat a nivell sensorial treballant el causa efecte, la percepció, un vocabulari més contextualitzat i l’altre grup ho ha aprofitat per a treballar verbs i qualitats a través de símbols.

Com que el poema explicava que l’estrella brillava a dalt de l’arbre hem treballat l’arbre de Nadal, reconeguent-lo en foto, dibuix i símbol; així com alguns elements de l’arbre. La proposta ha estat en decorar uns gots de paper amb elements que hem experimentat.

Un grup ha treballat la permanència de l’objecte amb el got, el causa-efecte, la percepció i discriminació amb els botons i les boletes. La demanda de continuïtat en el pintar, etc

I l’altre grup ha fet més èmfasi en poder generar hipòtesis abans de fer, treballar les qualitats a nivell simbòlic amb pictos solts i en els seus comunicadors, així com en posar nom i símbol a les accions fetes. A la vegada que treballaven aquests objectius lingüístics se n’han treballat de cognitius com la memòria o de conceptes matemàtics com tamany o quantitat.

La darrera proposta ha estat fer un ren: cada alumne va estampar el seu peu i després de veure foto, dibuix i símbol del ren en vam mirar algunes parts: nas, ulls i banyes. Vam cercar els ulls i el nas en nosaltres mateixos i vam experimentar amb els elements que posaríem en els rens.

De nou un grup es va centrar més en les parts del propi cos, en percebre i localitzar i l’altre les van treballar més a través dels seus plafons de comunicació. Així com les qualitats que es percebien i els verbs de les accions. En repetir-se elements, ens permetia treballar la memòria i generar hipòtesis de què percebríem i explicar-ho amb el plafó.

Per tant podem veure que 3 activitats aparentment iguals s’han realitzat de manera diferenciada entre 2 aules i perseguint els objectius individuals de cada alumne; així com ajustant les estratègies i recursos a les situacions de cada alumne.

Gaudiu dels vídeos i aprofitem per a desitjar-vos… Bones Festes!!!