Imprimeix
Categoria: direcció i administració

El treball social i tasques administratives a l'escola.

L'objectiu principal és acompanyar a les famílies davant les necessitats que puguin sorgir al llarg de la vida escolar del fill/a derivades de la pluridiscapacitat d’aquest/a. S’ofereix informació, orientació i assessorament relacionats amb ajuts, subvencions i serveis directament relacionats amb la discapacitat. La coordinació en xarxa és un aspecte molt important quan apareixen dificultats addicionals en el mateix infant o en el nucli familiar. Aquest treball en xarxa es porta a terme tant amb altres professionals referents de l’escola com amb els serveis externs que intervenen en cada cas. La treballadora social també gestiona part de les tasques administratives escolars, en les que es troben tant les que estan directament relacionades amb l’alumnat com amb el centre.

Tasques concretes:

Detecció, intervenció/derivació i treball en xarxa davant situacions familiars complexes.

Informació, assessorament i tramitació de beques i ajuts per l'alumnat.

Informació i tramitació de recursos de lleure i respir.

Informació i tramitació procés finalització escolaritat.

Col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme en el servei de transport escolar.

Suport a l’equip directiu de l’escola en tasques administratives i de gestió.

Suport a l’AMPA l’Arboç en tasques administratives i de gestió

El servei de treball social a l'E.E.E. l'Arboç rep el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (COSPE) de la Generalitat de Catalunya